Tja,
lite sent svar kanske men svarar ändå:)
håller med tidigare svar och även en lite viktig sak ,,
den är bakåt tandad , relativt milt gift men ändå ( återkommer till detta senare)
ja hade 2 st baroni för ca 10-12 år sedan , ca 130-140cm hona och hanen var ca 110-120 cm
väldigt roliga ormar - drag som faan i dom , nyfikna på omgivningen
ja hade mina först i ett terrarium på ca 120x50x60 ( L B H )
( ormarna va lite mindre när ja fick dom)
köpte sedan större terrarium, det blev herptekburkar 150x60x50
inredde med dusch stänger ( sådana som man kan trycka ihop mellan väggar) målade dessa med våtrumsfärg brun aktiigt , satte sedan fast "hållare" i sidorna på väggarna, stängerna blev då som grenar i burken ( innan dom användes så fick dom torka och efter någon vecka så sköljdes dom o skurades lätt. Ifall det fanns nån gift i färgen )
inredde med lianer plast växter mm kanske har nån gammal bild , om ja hittar så skickar ja det hit :)
skulle mata dessa en gång och skulle ta ut honan ( hon var mest kaxig/aggressiv eller hetsig , men så fort ja fick ut henne ur burken så var hon lugn)
matningen skedde i varsin plast burk ,
hade handskar på mig ( arbetshandskar lite halv tjocka)
körde in handen i busken hon gömde sig i , kände ett tryck i tummen , men tänkte inte mer på det .
honan o hanen väl ute o fick mat ( tinade möss, )
såg då ett "stick märke " i tummen , lite ömt men inget mera , berättade för frun att ja tror ja blivit biten men vi avvaktar
dagen efter svullnade tumm delen upp ( tumm avtryck delen)
och det kändes som ja slagit mig med en hammare helt öm
dag 2 , blåsa efter svullnaden,
dag 3 helt borta ,
ja hade nog tur att ja hade handsken på , tror att den tog en del av giftet samt att hon han ej tugga så länge , bara nån kort sekund
men efter detta lärde ja mig att inte göra så , va väldigt korkat av mig . Hitta en annan teknik för att få ut dom
Blev lite mycket text nu , hoppas det hjälper :)
har lätt dyslexi men hoppas det går att läsa,
mvh
jonas