GTP hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

74
23
Dempan242:
Jonas_ skrev:

Hos fiskar brukar väl hanarna vara större? Bland dom allra flesta akvariefiskarna iaf :)

Intressant tråd förövrigt!

Jag läste i en vetenskaps tidning (minns inte riktigt vilken det var illustrerad vetenskap kanske?) att honorna generellt brukar bli större men är inte så jätte insatt. Tack :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Tropfrog skrev:

Ursäkta off topic...

Nja, det vanligaste i fiskvärlden är nog att honorna blir störst. Det är främst inom revirhävdande arter där hanen är störst. Ciklider är både revirhävdande och vanliga i akvarium. Det är kanske dem du tänker på?

Mvh
Magnus 

Ja var inte meningen att spinna ifrån ämnet egentligen :) Ja precis det är väl främst ciklider jag tänker på. Jag har haft en del från olika delar av världen och där brukar hanarna vara både större och ha mer färger, speciellt vid lekdräkt. Tillbaka till ämnet ursäkta.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Binwan skrev:

Jag läste i en vetenskaps tidning (minns inte riktigt vilken det var illustrerad vetenskap kanske?) att honorna generellt brukar bli större men är inte så jätte insatt. Tack :)

Det stämmer säkert isf :) Jag har inte heller jättekoll på fiskar. Var gruppen ciklider jag tänkte på. Inte meningen att komma ifrån ditt ämne :)

74
23
Dempan242:
Jonas_ skrev:

Det stämmer säkert isf :) Jag har inte heller jättekoll på fiskar. Var gruppen ciklider jag tänkte på. Inte meningen att komma ifrån ditt ämne :)

Jaha okej, det är ingen fara fick ändå svar på det jag ville, skadar inte med andra diskutioner dessutom håller det tråden vid liv haha :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild