Argentinsk busksnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

55
25
benny69:
Westman skrev:

Har heldre yta en höjd 

Det skiter ormen i vad du helst har... Har du haft baroni?

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

benny69 skrev:

Det skiter ormen i vad du helst har... Har du haft baroni?

Har andra och haft andra arter som är så kallade trädlevande

26
17
Simon1:
Kan jag använda mig utan något jag hittar i natura? Eller är det skadligt för djuret? 

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

Simon1 skrev:
Kan jag använda mig utan något jag hittar i natura? Eller är det skadligt för djuret? 

De går utmärkt att använda 

1685
794
fluffis:
Jag har själv en baroni. Mycket rolig orm som rör sig en del :)
Hur stort terrariet ska vara beror såklart på hur lång ormen är. För de ormar som jag själv har/har haft så har Jordbruksverkets föreskrifter om storlek fungerat bra. Ofta lägger jag på så att terrarierna blir lite större än vad som krävs.
Generellt tycker jag att det där med höjd i terrarier är överskattat. Många trädlevande ormar har en tendens att lägga sig så högt upp de kommer, oavsett höjd :) Den argentinska busksnoken rör sig hyfsat mycket och jag upplever att min rör sig runt i större delen av terrariet. Tror jag har 1,20 x 0,70 och 0,70 m i höjd. Tanken är dock att ormen ska få ett som är 0,90 m på höjden, men frågan är om det blir så mycket skillnad egentligen :)

Jag har grenar som hänger i rep och repen sitter fast i krokar som är fastskruvade i hörnorna (jag har träterrarier). Något annat som jag gärna inreder med är barkbitar. Jag har en rund som hänger i ett rep. Där kan busksnoken både ligga inuti och ovanpå. Det är kanske lite svårt att se men det finns en bild i terrarietråden, www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=323&p=26.

2966
1648
Hoggaforfan:
Mycket rolig art som rör sig överallt oavsett hur stort de har skulle jag tro. Lägger sig oftast så högt upp det går, ramlar ner med jämna mellanrum.
Mosar växter.
Mycket grenar så trivs de är nog allt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild