Bästa stället att köpa lite större terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

15
1
Johnponn:
Hej!

Vi är ute efter ett nytt terrarium till vår skäggagam till vintern. Vi skulle föredra de mått vi har nu - 150x50x60, (l x b x h), men vet att det kan vara lite knepigt att hitta så 150x60x60 skulle också funka. 

Det vi har just nu visade sig vara byggt med 4mm tunt glas som inte är värmehärdat så det blev en spricka i glaset p.g.a. basking spot-lampan. Dessutom är det svårt att hålla rätt temperatur och luftfuktighet. Trä håller ju värmen bättre, så ett sådant terrarium är att föredra.

Någon som vet var man kan hitta terrarium med de mått vi söker av hög kvalité? Någon som bygger själv och säljer/ hemsida/ vadsomhelst. 

Tack på förhand! 

179
47
Reptilmannen2002:
Johnponn skrev:
Hej!

Vi är ute efter ett nytt terrarium till vår skäggagam till vintern. Vi skulle föredra de mått vi har nu - 150x50x60, (l x b x h), men vet att det kan vara lite knepigt att hitta så 150x60x60 skulle också funka. 

Det vi har just nu visade sig vara byggt med 4mm tunt glas som inte är värmehärdat så det blev en spricka i glaset p.g.a. basking spot-lampan. Dessutom är det svårt att hålla rätt temperatur och luftfuktighet. Trä håller ju värmen bättre, så ett sådant terrarium är att föredra.

Någon som vet var man kan hitta terrarium med de mått vi söker av hög kvalité? Någon som bygger själv och säljer/ hemsida/ vadsomhelst. 

Tack på förhand! 

Det bror ju mycket på hur mycket pengar ni vill lägga om ni vill ha ett fint terrarium får det nog kosta en del, här är ett som har måtten ni söker
herperschoise.se/product.html/150-x-60-x-60-terrarium?category_id=72

179
47
Reptilmannen2002:
Johnponn skrev:
Hej!

Tack på förhand! 

Om ni inte vill bygga ett terrarium tilll skäggisen själva

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Akvarielagret i Bromma /Stockholm bygger glasterrarium efter beställning. Där köpte jag mitt och jag är supernöjd med det. :)

Sen tycker jag inte du ska satsa på ett terrarium som är 150*50 då det "bara" är 0,75kvm i bottenyta, dvs inte godkänt för en fullstor skäggis. Det måste vara minst 0,9kvm. :)

143
154
TerraBygg:
Johnponn skrev:
Hej!

Tack på förhand! 

terrabygg.se/ :-)

Medlem i SHF
5
0
jrgen:
Kolla med vikingsthlm i köp/sälj (RB Reptiler) som fixar precis den storlek du har. Dom har ju en hel del hemma på lager också. Brukar köpa mina därifrån. Bra priser!

179
47
Reptilmannen2002:
Johnponn skrev:
Hej!

Tack på förhand! 

Som jrgen sa, vikingsthlm har terrarium och han har även 150x60x60 i lager för 2500kr.
www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=34715

15
1
Johnponn:
Reptilmannen2002 skrev:

Det bror ju mycket på hur mycket pengar ni vill lägga om ni vill ha ett fint terrarium får det nog kosta en del, här är ett som har måtten ni söker
herperschoise.se/product.html/150-x-60-x-60-terrarium?category_id=72

Jag har också kollat på den,  gillar att ventilen sitter på sidan och inte på undersidan. Blir nog en sån om vi inte hittar någon annat! 

15
1
Johnponn:
Flyers90 skrev:
Akvarielagret i Bromma /Stockholm bygger glasterrarium efter beställning. Där köpte jag mitt och jag är supernöjd med det. :)

Sen tycker jag inte du ska satsa på ett terrarium som är 150*50 då det "bara" är 0,75kvm i bottenyta, dvs inte godkänt för en fullstor skäggis. Det måste vara minst 0,9kvm. :)

Vi har en juvenil och hade ej plats för ett 60 när vi köpte,  men blir ett 150*60 när det blir dags att köpa ett nytt. 

Var sitter ventilen på deras Terrarium? Vill helst ha på en sidan och i taket.  

15
1
Johnponn:
TerraBygg skrev:

terrabygg.se/ :-)

Måste man bygga själv hos dom? Eller kan dom bygga och skicka? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild