Behöver jag vara orolig? Farligt mögel?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Hoppas nogon kan hjälpa mig med vad detta är, tyvärr lite dålig bild men det var den bäst jag kunde ta ?

Det är en stubbes undersida.

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:

376
359
a6lex:
pelleg skrev:
Hoppas nogon kan hjälpa mig med vad detta är, tyvärr lite dålig bild men det var den bäst jag kunde ta ?

Det är en stubbes undersida.

Inget faligt, vanlig grönmögel. Öka ventilationen lite så försvinner det av sig själv

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
a6lex skrev:

Inget faligt, vanlig grönmögel. Öka ventilationen lite så försvinner det av sig själv

Tack för svaret ! Jag inspekterade under all mossa och det är lika där.
Då får jag köra igång fläktarna ;-)

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Jag kollade runt lite idag i terrariet, och upptäckte lite svart på en av stubbarna. Det är precis där cirkulationsfläkten blåser ut. Tyvärr kan jag inte komma åt och ta någon riktigt bra bild. Någon som varit med om något liknande ?

81
154
Pngtaipan:
Mer ventilation. Skulle jag rekommendera , Fuktar du mycket?

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Pngtaipan skrev:
Mer ventilation. Skulle jag rekommendera , Fuktar du mycket?

Den enda fukt jag tillför är när jag vattnar växterna.

81
154
Pngtaipan:

81
154
Pngtaipan:
Hadde Samma problem  i detta , så jag punktvattande lite försiktigt och mistade oftare också.
Då försvann problemet 

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Pngtaipan skrev:
Hadde Samma problem  i detta , så jag punktvattande lite försiktigt och mistade oftare också.
Då försvann problemet 

Sen jag drog ner kraftigt på vattnandet och mistandet plus att jag satte in en cirkulationsfläkt har det blivit bättre i mitt terrarium också. Det är bara den fläcken kvar som är på bilderna. Men jag tror inte det är mögel, bara att stubben blir fuktig där cirkulationsfläkten blåser ut.
Höjde till 5V nu på fläkten.
Annars håller jag 65-75 % luftfuktighet under dagen och ca 80 % på natten.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild