Någon vattensköldpadda som går i 60x30x30 akvarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

128
13
reptilkungen65:
hur många liter rimmer de

30
10
petlover2003:
EmanuelKarl skrev:

Precis så ska det låta. Tyvärr finns det en del som inte läser på innan djur köps in. Nu är ju inte Jonas Wahlström inte den kunnigaste i hobbyn (finns en tråd om allt idiotiskt han hittat på) men en gång sa an nåt jag håller med om: "Jag har alldrig varit med om att någon köpt en söt hundvalp och blivit förvånad när den blivit 15 gånger så stor. Men jag har sett allt förmånga som köper en liten pytonorm, liten och söt, och sedan blivit förvånade när den blivit nån meter. Och då tröttnar man och slänger ut djuret i skogen. Och då plågas djuret." Det är nog det bästa jag hört från honom, och jag håller absolut med!

Ja, det är det! Sen tror jag att om du håller på med djur generellt så blir det lättare att lära sig omoch förstå nya sorters djur, för då har du liksom en någorlunda uppfattning om att djur behöver utrymme, har ett hjärta för djur och vill att det ska ha det bra. Själv håller jag på med typ alla sorters djur, reptiler, smådjur, hund, katt, häst, får, gris, fisk (dock ej fåglar men snart gör jag det med:)

30
10
petlover2003:
reptilkungen65 skrev:
hur många liter rimmer de

54 L, tycker personligen inte att ett djur på 30 cm ska bo i det

128
13
reptilkungen65:
det dinns ju www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=amphibians&specie=c_pyrrhogaster och www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=amphibians&specie=c_orientalis

Medlem i GHF
3141
1750
EmanuelKarl:
petlover2003 skrev:

Ja, det är det! Sen tror jag att om du håller på med djur generellt så blir det lättare att lära sig omoch förstå nya sorters djur, för då har du liksom en någorlunda uppfattning om att djur behöver utrymme, har ett hjärta för djur och vill att det ska ha det bra. Själv håller jag på med typ alla sorters djur, reptiler, smådjur, hund, katt, häst, får, gris, fisk (dock ej fåglar men snart gör jag det med:)

Jag är ju uppvuxen med får, katter, kanin m.m.
Dock så tror jag inte att det hjälper att ha hållit på med t.ex hamstrar eller liknande när man ska skaffa reptil, eftersom reptiler inte kan "fatta" saker på samma sätt som däggdjur. Snarare kan det vara en nackdel att ha hållit på med t.ex hamster eftersom man i så fall kanske är van vid att djur vill kela. Sedan finns det ju vissa som läser på innan fast dom har aft hamster innan.

Men nu har det blivit lite väl Off Topic.

30
10
petlover2003:

Jag kommer att ha guppys i akvariet, kanske platys:)

128
13
reptilkungen65:
ok 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild