Fråga om armatur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

334
289
LobsterPie:
guppytjej skrev:
ok när jag läst på som sägs det tvärtom alltså att det tål fukt..
att ta bort är inget allternativ då det ju är en del av taket.

Första siffran är skydd mot beröring och inträngande föremål.
Andra siffran är skydd mot vatten.

"Är någon av skyddsklassningarna ej tillämpliga på produkten, ersätts denna siffra med bokstaven X."

2X ger alltså skydd mot ett föremål som är minst 12,5 mm i diameter men inget skydd mot vatten så som jag tolkar det.

Och klart att du kan ta bort det. Det är ju bara att ersätta med nät eller en glasskiva i hålet som blir. Ser dessutom inte ut som att det är någon ventilation föruom den i framkanten så ventilationsnät eller hålplåt i toppen är ingen dålig idé.

373
171
Anathawa:
guppytjej skrev:
ok när jag läst på som sägs det tvärtom alltså att det tål fukt..
att ta bort är inget allternativ då det ju är en del av taket.

Edit: ser att du redan fått bättre svar än mitt!

Nix.
Länken ovan säger:
Första siffran är petskydd. 
Andra siffran är vattenskydd
X betyder att ingen nivå specificerats.

Din märkning betyder:
Saker kan komma in till elen i rätt hög grad, och vi anger inte om den tål vatten.

31
6
guppytjej:
det är ventilation i taket o på framsidan så det är nog inga problem men nej jag kommer inte ta bort armaturen

334
289
LobsterPie:
guppytjej skrev:
det är ventilation i taket o på framsidan så det är nog inga problem men nej jag kommer inte ta bort armaturen

Okej, du kan ju ha den kvar och ändå ha fukt där i iof. Men då kan den gå sönder antar jag. Så antingen torrt eller riskera att armaturen går sönder.

31
6
guppytjej:
det blir torrt
läser nu på o letar vad som kan passa mig o terrariet

334
289
LobsterPie:
guppytjej skrev:
det blir torrt
läser nu på o letar vad som kan passa mig o terrariet

Är skorpioner något som verkar intressant så kan jag tipsa om H. Arizonensis. Annars är jag dålig på djur i torra klimat.

31
6
guppytjej:
nej inga insekter eller spindlar här tack :P

blir om jag hittar nån liten ödla som kan passa (terrariet är ju inte så stort) annars får det förbi obebott.

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
guppytjej skrev:
nej inga insekter eller spindlar här tack :P

blir om jag hittar nån liten ödla som kan passa (terrariet är ju inte så stort) annars får det förbi obebott.

Vilket mått är terrariet. Att veta det kan vara en stor fördel för att fråga vad som passar=D

31
6
guppytjej:
det är 30 i djup men pga ventilationen är det bara 25 cm som kan utnyttjas,, längden är 60 cm o höjden 40 cm så det är inte speciellt stort.

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
guppytjej skrev:
det är 30 i djup men pga ventilationen är det bara 25 cm som kan utnyttjas,, längden är 60 cm o höjden 40 cm så det är inte speciellt stort.

Där kan du ha ödlor upp till 15cm eller ormar upp till 50cm. Sköldpaddor och krokodildjur får du inte alls ha där i, inte ens när de är ungdjur. Det är vad som finns i reptilväg. Ska du ha fler individer så är det andra regler som gäller.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild