Inredning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
0
BigTuna:
Ok, ville bara höra av mig lite! :)

14
7
Strandh1998:
EmanuelKarl skrev:

Nej då. Tänk vi som har/har haft vandrande pinnar. Vi plochar eklöv, boklöv, hallonlöv eller liknande varannan till var tredje dag. Vi kan ju inte koka grenar varje dag. Och näringen ur bladen skulle ju dessutom försvinna (rätta mig om jag har fel) om man kokar dom. Och ingen näring i bladet=den vandrande pinnen dör. Större delen av alla bakterier är ofarliga (vissa t.o.m livsviktiga!) för djuren. Men de få som är farliga verkar ha gett alla bekterier ett dåligt rykten.

Okej! Tänkte inte använda det som foder utan snarare som lite gömställen på marken. Hörde något om att man inte skulle ta löv som har legat inom en viss distans från en väg eller liknande, stämmer det? :)

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Strandh1998 skrev:

Okej! Tänkte inte använda det som foder utan snarare som lite gömställen på marken. Hörde något om att man inte skulle ta löv som har legat inom en viss distans från en väg eller liknande, stämmer det? :)

Om det är plockat vid besprutat område eller trafikerad väg ska man inte ta nån inredning därifrån oavsett hur mycket man kokar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild