Mossa som bottenmaterial?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2966
1648
Hoggaforfan:
Mickee skrev:
En snabb fråga till dom som har gråsuggor, blir dom tagna av reptilerna så småningom?, eller lyckas dom hålla sig gömda i  bottensubtratet?

En del blir tagna men de flesta lyckas gömma sig. Introducera städarna när reptilerna sover eller innan reptilerna sätts in i terrariumet

240
183
Mickee:
Hoggaforfan skrev:

En del blir tagna men de flesta lyckas gömma sig. Introducera städarna när reptilerna sover eller innan reptilerna sätts in i terrariumet

Låter bra :)
Inte så dyrt med en koloni heller har jag sett, om man behöver fylla på.
Dom kubanska verkar vara dom minsta?, så dom kanske har lättast att hålla sig dolda.
Tänkte att mina ödlor skulle få producera upp lite "godis" i skåpet innan jag sätter in städarna :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Mickee skrev:

Låter bra :)
Inte så dyrt med en koloni heller har jag sett, om man behöver fylla på.
Dom kubanska verkar vara dom minsta?, så dom kanske har lättast att hålla sig dolda.
Tänkte att mina ödlor skulle få producera upp lite "godis" i skåpet innan jag sätter in städarna :)

Nej de tropiska är de minsta, de små vita (3mm?), medans kubanerna är ca 1 cm. De tropiska rör sig extremt långsamt medans kubanerna är väldigt aktiva, rörelsemönster lite som en myrstack man råkat trampa i. 
Kollade just vilka djur du hade och jag hade valt kubanerna så blir det lite mat med.

504
396
Crippa:
Mossa är riktigt bra för luftfuktigheten om inte annat!

309
38
reptilicus_:
Crippa skrev:
Mossa är riktigt bra för luftfuktigheten om inte annat!

Kan man plocka mossor utomhus som skulle passa? Eller kan det innehålla parasiter & liknande?

504
396
Crippa:
reptilicus_ skrev:

Kan man plocka mossor utomhus som skulle passa? Eller kan det innehålla parasiter & liknande?

Ja man kan plocka mossa utomhus men jag brukar köpa exoterras mossa, tycker den är grym!

2966
1648
Hoggaforfan:
reptilicus_ skrev:

Ja det kan du, mossan kommer inte att överleva men det finns inget i vår natur som biter på en tropisk reptil.
Sphagnum tex finns i vår natur

309
38
reptilicus_:
Skulle kankse exo terras mossa hålla sig längre om man fuktade ordentligt varje dag?

309
38
reptilicus_:
Jag antar att det också skulle vara mycket lättare att rengöra bottnen genom att enkelt kunna plocka ut den gamla mossan i jämförelese med att skopa ut barkbitar....
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild