Min blivande gtp burk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

34
15
Noob72:

34
15
Noob72:
Bara plantering kvar sen försöka få fatt i en gtp slutet på januari@täljemässan. Kan bli en trädgårdsboa om det skiter sig med gtp :-)
Ska slänga in ett pvc rör oxo klätt i torv...förmodligen vill väl gtp hänga där. Dusk rainsystem och en 60w keramiklampa. Belysningen kommer när jag klurat ut rätt kelvintal.
burken mäter 60x35x35cm

504
213
David:
Är det ett "vanligt" glasterrarie? Sätter du keramiklampan direkt uppe på gallret? Vad får du för temp? 

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
Vad har du använt för att göra bakgrunden?

34
15
Noob72:
Glas med aluminiumram. Nättak som jag ska täcka med plexiglas och montera en rosettventil från biltema. Har testatkört med hela taket inplastat och fick 25,5 på kalla sidan och ca 32 på varma, keramiklampan mot nätet. Hoppas på min 26 när taket är färdigt. Bakgrunden är fogskum

504
213
David:
Noob72 skrev:
Glas med aluminiumram. Nättak som jag ska täcka med plexiglas och montera en rosettventil från biltema. Har testatkört med hela taket inplastat och fick 25,5 på kalla sidan och ca 32 på varma, keramiklampan mot nätet. Hoppas på min 26 när taket är färdigt. Bakgrunden är fogskum

Men ytan på nätet blir inte extremt varm? Så att ormen kan bränna sig om den skulle sätta nosen där? 

Anledningen till att jag frågar är att jag själv ska sätta igång ett par terrarier till gtp och funderar på bra uppvärmning.

34
15
Noob72:
Tycker inte det blev så extremt varmt, tänker iaf lyfta upp den någon cm ovanför nätet när plexin är på plats.

Så länge dom inte kommer åt själva keramiken så är det lugnt, nätet i sig blir inte så varmt att dom kan skada sig

504
213
David:
Noob72 skrev:
Tycker inte det blev så extremt varmt, tänker iaf lyfta upp den någon cm ovanför nätet när plexin är på plats.

Så länge dom inte kommer åt själva keramiken så är det lugnt, nätet i sig blir inte så varmt att dom kan skada sig

Låter bra.

94
21
jespercarlssoon:
Hur gick det på mässan? blev det någon Gtp?

34
15
Noob72:
jespercarlssoon skrev:
Hur gick det på mässan? blev det någon Gtp?

Hej! Tyvärr inte, såg bara ett äldre djur :-(
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild