Svampar i terrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

321
444
Daniel_S:
aldabrachelys skrev:
Vad är det för groda på din bild Daniel.s ?

Det är en Osteopilus septentrionalis

112
116
aldabrachelys:
Ok Daniel.s  Och till Emanuelkarl det va ingen frågesport..

321
444
Daniel_S:
Tänkte bara uppdatera denna tråd, angående svampar. Jag har lyckats få jättehäftiga svampar och som till skillnad från de vanliga man brukar få, varit i liv ett par veckor och verkar må bra i terrariet. De är små och runda och finns på flera olika grenar i terrariet, så de verkar sprida sig. Någon som har nåt liknande?

334
289
LobsterPie:
Daniel_S skrev:
Tänkte bara uppdatera denna tråd, angående svampar. Jag har lyckats få jättehäftiga svampar och som till skillnad från de vanliga man brukar få, varit i liv ett par veckor och verkar må bra i terrariet. De är små och runda och finns på flera olika grenar i terrariet, så de verkar sprida sig. Någon som har nåt liknande?

Fan vad kul! De var snygga :) Jag hittade en lite svamp i ett av mina terrarium för någon vecka sen, hade helt glömt bort att jag hade skapat den här tråden men jag kan kolla sen om jag hittar någon bild på den :)

321
444
Daniel_S:
LobsterPie skrev:

Fan vad kul! De var snygga :) Jag hittade en lite svamp i ett av mina terrarium för någon vecka sen, hade helt glömt bort att jag hade skapat den här tråden men jag kan kolla sen om jag hittar någon bild på den :)

Ja gör så!
Ska se om jag kan försöka få några att sprida sig till mina andra burkar också..
Det blir ju jäkligt snyggt och verklighetstrogen miljö med dom..

334
289
LobsterPie:
Daniel_S skrev:

Ja gör så!
Ska se om jag kan försöka få några att sprida sig till mina andra burkar också..
Det blir ju jäkligt snyggt och verklighetstrogen miljö med dom..

Ja jag håller helt med om att det blir sjukt snyggt!

Hittade en bild på den lilla svampen också :)

321
444
Daniel_S:
Hahaha! Såna där fick jag jättemånga av förut! Jäkligt snygga när de väl ploppar upp, men trist att de bara efter typ en dag dör ut!

334
289
LobsterPie:
Daniel_S skrev:
Hahaha! Såna där fick jag jättemånga av förut! Jäkligt snygga när de väl ploppar upp, men trist att de bara efter typ en dag dör ut!

Ja trist att de inte stannar längre :P Men jag hoppas på att det ska komma upp fler än en snart igen :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild