Svampar i terrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

334
289
LobsterPie:
Snackade lite med en kille igår som hade fått svampar på några lianer som han hade köpt och det fick mig att bli lite sugen på att ha några svampar i något kommande terr/vivarium. Kollade runt lite på ebay och hittade olika sporer, men då jag inte kan någonting om svampar så visste jag inte vad jag skulle leta efter mer specifikt eller så och tänkte att man kanske kan få hjälp här :)

Så, är det någon som har haft svampar i sitt terrarium? (Medvetet då)
Någon som har något tips på någon bra svamp? Skulle gärna vilja ha något med lite färg och/eller något som växer lite i en "klunga."

Tack på förhand. Oskar Eklund

48
40
Jim_j:

Kan inte mycket om svampar, så kan tyvärr inte svara specifikt.
Men, den här rackaren tänkte jag ta och testa: www.ebay.com/itm/Ghost-fungus-Omphalotus-nidiformis-mushroom-culture-syringe-glow-in-the-dark-/121330425126?hash=item1c3fdb5d26:g:0u4AAOSw0vBUaJ7Q
Känns som ett måste i terrariet :)

Annnars sitter det väl sporer på det mesta i naturen, så slänger du in lite löv och grenar så borde det kunna ploppa upp lite olika vampar

334
289
LobsterPie:
Jim_j skrev:
Men, den här rackaren tänkte jag ta och testa: www.ebay.com/itm/Ghost-fungus-Omphalotus-nidiformis-mushroom-culture-syringe-glow-in-the-dark-/121330425126?hash=item1c3fdb5d26:g:0u4AAOSw0vBUaJ7Q

Annnars sitter det väl sporer på det mesta i naturen, så slänger du in lite löv och grenar så borde det kunna ploppa upp lite olika vampar

Ja jag såg de där också, ska nog köpa jag också och se hur mycket de lyser. verkar coola :)

321
444
Daniel_S:
Jag får ofta svamp i mina terrarier!
Blir kanonsnyggt och väldigt effektfullt. Men dessvärre dör de efter bara någon dag...
Bild tagen för 5min sen, två svampar på en gren på väg!

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Jim_j skrev:

sånna skulle man ju ha...

48
40
Jim_j:
Dessa ploppade upp idag, går de att äta tro? ;)

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Jim_j skrev:
Dessa ploppade upp idag, går de att äta tro? ;)

En gång går de att äta i alla fall! ;)

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Flyers90 skrev:

En gång går de att äta i alla fall! ;)

haha. Men jag skulle låta bli att äta den. 

112
116
aldabrachelys:
Vad är det för groda på din bild Daniel.s ?

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
aldabrachelys skrev:
Vad är det för groda på din bild Daniel.s ?

Asiatisk skumbogroda kanske?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild