Tråden om anakondor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

6
13
Tarkka:
Väldigt trevlig tråd och fina bilder. Har själv haft en Gul anakonda som jag ångrar att jag sålde. Nåja nästa gång blir det en (eller ett par) Gröna, gillar dem mer.

Har du tanke på att avla eller gör du det redan? 

86
240
Waingro82:
Yes kondor är riktigt fina ormar, dock tyvärr smutskastat rykte av sig. Vilket inte stämmer till fullo :/. 

5390
4128
Tropfrog:
Jag vill se terrarium och miljöer. Jobbade med att dykstäda levande miljöer på universeum för några år sedan. Hade någon skräckblandad förtjusning att städa annakonda träsket.

Mvh
Magnus 

6
13
Tarkka:
Waingro82 skrev:
Yes kondor är riktigt fina ormar, dock tyvärr smutskastat rykte av sig. Vilket inte stämmer till fullo :/. 

Dock så visar både Brian Barzyk och Meghan Kelley att Anakondor kan vara hur fogliga och lugna som helst. Visst finns det individer som är lugna och andra som är vilda. Men i stora drag handlar det om hur van en orm är samt hur dess ”skötare” kan hantera en orm. 

Vissa freehandlar kungskobror medans andra knappt kan hantera en majsorm. 

Själv är tanken att bygga ett stort terrarie samtidigt som jag bygger garage. Detta för att kunna dra in både avlopp och vatten. Tänk lite som de har på Tropicarium/Kolmården. 

Den viktigaste biten är att få till en bra vattenrening då de skiter, skiter och skiten luktar skit.

5390
4128
Tropfrog:
Tarkka skrev:

Den viktigaste biten är att få till en bra vattenrening då de skiter, skiter och skiten luktar skit.

Kolla med folk som sysslar med koidammar. Där finns de som vet vad det innebär att hålla fräscht vatten trotts kopiösa mängder bajs. Jag har själv testat och förkastat 2 lösningar innan jag fick det rätt. Det blir mycket billigare att göra rätt från början.

Mvh
Magnus 

86
240
Waingro82:
Överlag så är dom rätt lugna enligt mitt tycke, älskar dessa arter. Den gula kan dock vara mer tendens att vara grinig än gröna. 
Yes deras poopsoup är riktigt härliga :P.

86
240
Waingro82:
Gul anakonda 0.1

86
240
Waingro82:
Gul anakonda 0.1

86
240
Waingro82:
Gul anakonda 0.1

86
240
Waingro82:
Grisen tar sig ett dopp medans husse städar :P
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild