Vad passar i 20*20*20?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

55
12
Aswedishtiger95:
Potato skrev:
Den storleken rekomenderas bara till vissa djur i bebisform. Du kan aldrig ha något fullvuxet i den ^^ typ bara tillfälligt.

Förutom nån form av insekt då antar jag? :p

134
111
Potato:
Aswedishtiger95 skrev:

Förutom nån form av insekt då antar jag? :p

Ja precis ^^

184
132
C_corpse:
Någon rolig skorpion :) 

55
12
Aswedishtiger95:
C_corpse skrev:
Någon rolig skorpion :) 

Några tips på skorpioner som håller sig små (1-5cm?),
Är relativt ofarliga, och är ganska lätta att få tag på?

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Aswedishtiger95 skrev:

Några tips på skorpioner som håller sig små (1-5cm?),
Är relativt ofarliga, och är ganska lätta att få tag på?

så små är vär ökenskorpor i så fall, väldigt giftiga. Dom som är lätta att få tag på och har milt gift är väl 
Pandinus
-släktet och Heterometrus-släktet men dom är dom två största skorpionsläkterna i världen. Men du skulle nog kunna ha dom dår tills dom blir 10cm. Bara det går att fixa tjockt jordlager. om du har både terrariedörr och ventilation på samma sida så kan du ställa terrariet så den har öppning och ventilation uppåt. Dock får man ha en fläkt ovanför så det blir luftcirkulation.

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Men ett annat tips är kackerlackor. Faktiskt roliga husdjur, dom Gromphadorhina sp brukar dessutom visa sig så man slipper rota fram dom ur bottensubstratet. Dom roligaste djuren jag har haft är bönsyrsor. Fast dom släkterna som är bra för nybörjare är gannska stora och får inte plats där hela livet. Men kan bo där när den är nymf och flytta som lite större.

55
12
Aswedishtiger95:
Hmm.. aja.. får väl lägga ner nåt litet plastdjur där när terrariet blir tomt ist. 
Blev för jobbigt nu xD

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Aswedishtiger95 skrev:
Hmm.. aja.. får väl lägga ner nåt litet plastdjur där när terrariet blir tomt ist. 
Blev för jobbigt nu xD

haha. Jag glömde att man måste täta terrariet ordentligt eller ha 10cm brett lager vaselin någonstans och det ska vara helt ovanför bottensubstratet och så får det varken vara öppning i vaselinet eller bottensubstrat. Men testa en bönsyrsenymf, det roligaste husdjuret som finns=)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild