Komodo flatpack trä terrarium, hiss eller diss?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2966
1648
Hoggaforfan:
Jag tycker inte priset var så jätteöverdrivet, kollade lite på Ikea och vad de tar för ett skåp/hylla och det är ca 300:- bara för själva burken sen glas, lister, ventilation så är nog materialkostnaden uppe i 5-600:- men sen tillkommer jobb.
Det ser ju ut som en möbel och det faller nog en del i smaken, snyggare än en del andra lösningar som finns.
Största problemet är som Viper66 säger att det är spånmaterial, minsta hål i ytskiktet och 6 mån efter så är det bara att kasta. Så inget för vassa klor (även om ytan tål en del stryk) men för ormar en del ödlor fungerar det nog fint.

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Räcker ju om man tappar en sten vid städning så är nog ytskiktet kast. Det ser ut som det är foljerat. Men om man lackar några lager så funkar det nog.

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

Khan skrev:

Vad har du för prislapp på dom Kent? 

57 x 49 x 43 cm ....1000,-

86 x 49 x 43 cm ...1200,-

115 x 49 x 43 cm ....1350,-

115 x 60 x 43 cm ....1500,-

det är beställnings varor som jag inte har på hylla så det tar minst 2 veckor att få hem

2966
1648
Hoggaforfan:
viper66 skrev:
Räcker ju om man tappar en sten vid städning så är nog ytskiktet kast. Det ser ut som det är foljerat. Men om man lackar några lager så funkar det nog.

Fast det gäller även glasterrarium ;-)

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Beror ju på vad för glas. Jag har byggt i säkerhetsglas. Det kan du tappa en bil på om du vill 

2966
1648
Hoggaforfan:
viper66 skrev:
Beror ju på vad för glas. Jag har byggt i säkerhetsglas. Det kan du tappa en bil på om du vill 

Räcker med en skarp kant på en sten så blir det inte kul men glittrar så fint :-P
Jag tänkte dock främst på Exo terra och liknande
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild