Mässan i Stockholm!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

154
87
MaryJanee:
C_corpse skrev:

Fina djur :D 

Ja de blev lite godbitar :D

58
41
Charlie69:
Fick en liten fripassagerare med mig hem från mässan. Hittade den i lådan med syrsor jag köpte. Kommer inte ihåg av vem. Någon som vet vad det är? Ca en centimeter lång. Brun med rödaktiga hår. Magen ljusare. Ben på endast främre halvan, släpar resten av kroppen. Jag är lite förvånad att den klarade sig hos syrsorna, de kan vara ganska tuffa.

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Charlie69 skrev:
Fick en liten fripassagerare med mig hem från mässan. Hittade den i lådan med syrsor jag köpte. Kommer inte ihåg av vem. Någon som vet vad det är? Ca en centimeter lång. Brun med rödaktiga hår. Magen ljusare. Ben på endast främre halvan, släpar resten av kroppen. Jag är lite förvånad att den klarade sig hos syrsorna, de kan vara ganska tuffa.

Såna fick jag också när jag köpte syrsor från zooariet. Har ingen aning om vad det är för något...

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Charlie69 skrev:

SwedishSnakeMaffia skrev:

Såna fick jag också när jag köpte syrsor från zooariet. Har ingen aning om vad det är för något...

Det är ängrar (Dermestid sp) de används som städare hos kackelakor och syrsor.
dubiaroachdepot.com/product/dermestid-beetle-cleaner-crews

274
148
Flosker:
Fredrik89 skrev:

Det är ängrar (Dermestid sp) de används som städare hos kackelakor och syrsor.
dubiaroachdepot.com/product/dermestid-beetle-cleaner-crews

Att kalla det för städare och tro att det är ok kryp att få in i lägenheten hållar jag inte med om. Jag anser att alla ängrar är skadedjur , som jag inte vill ha in i lägenheten. Kackerlackor hör också dit men Dubior förökar sig inte lika lätt i skafferiet.

Mvh Micke Thoren 

2
0
Adrian_stenros:

741
681
Binks:
Dåligt med bilder tycker ja.

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Binks skrev:
Dåligt med bilder tycker ja.

håller med

35
62
Rob73:

Råkade få med mig ett par Crotalus Polystictus hem samt lite foderdjur

741
681
Binks:
Rob73 skrev:

Råkade få med mig ett par Crotalus Polystictus hem samt lite foderdjur

Sådär ja! Nu börjar de likna något!
Såg ut som en liten en de dära?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild