Rastade kajman i Norrköping

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Han borde ju publicera bilder och mått på terrariet. Men vad som framgår i artikeln så tycker jag att polisen har tagit kajmanen utan grund.

www.corren.se/nyheter/norrkoping/polisen-tog-hans-kajman-i-vasaparken-om4219755.aspx

2966
1648
Hoggaforfan:
MaryJanee skrev:
www.corren.se/nyheter/norrkoping/polisen-tog-hans-kajman-i-vasaparken-om4219755.aspx

Samma som legat ute här på försäljning senaste tiden antar jag.

Har dock lite svårt att fatta varför han tog med den till parken, vad förväntade han sig liksom? Bilder kan man ta hemma.

Är väl ganska vanligt att folk tar ut reptiler i solen när de ska fotas men oftast är det på derans egen tomt.
Vi vet ju inte hur långt det är till "parken", det kanske låg precis jämte bostadsområdet.

Kanske inte det smartaste draget men om allt i artikeln stämmer så har polisen gjort fel.

154
87
MaryJanee:
Hoggaforfan skrev:

Är väl ganska vanligt att folk tar ut reptiler i solen när de ska fotas men oftast är det på derans egen tomt.
Vi vet ju inte hur långt det är till "parken", det kanske låg precis jämte bostadsområdet.

Kanske inte det smartaste draget men om allt i artikeln stämmer så har polisen gjort fel.

Parken ligger dock mer än 3 kilometer från bostaden (fågelvägen). 
Men ja som du säger, det är nog inte olaglig bara fruktansvärt dumt.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Jag tror att polisen bara tog kajmanen därför att det är ett ovanligt husdjur. Vad hade hänt om inte tropicariet hade tagit den? Att det skulle vara djurplågeri att tejpa munnen kan ju inte stämma då lagen kräver att krokodildjur ska vara tejpade när de är utanför terrariet. Han hade säkert fått problem om den inte var tejpad.
www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/resorochtransporter/transportinomekonomiskverksamhet/fragorochsvaromdjurtransporter.4.2399437f11fd570e6758000915.html

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Vad som än är bakgrunden så har inte kajmanen i parken att göra oavsett! Brist på kunskap hos ägaren och jag ser inga problem med att den blev omhändertagen då den tydligt inte sköttes på ett korrekt sätt. 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Jonas_ skrev:
Vad som än är bakgrunden så har inte kajmanen i parken att göra oavsett! Brist på kunskap hos ägaren och jag ser inga problem med att den blev omhändertagen då den tydligt inte sköttes på ett korrekt sätt. 

DEt är ju dumt att ta den till parken, men vi kan inte tolerera att polisen rånar medborgare.

9
7
Mats:
Jag tror nog att han kan ta bort sin kajman annons nu :P. Förstår att polisen tog kajmanen ifrån han. Den levde i en ikea plast låda, var precis så den kunde vända sig. Han hade en köpes annons om kajman, när han tog bort den gick det 1-2 veckor så annonserade han ut den kajman han köpt. Han sålde den eftersom han hade den i en liten ikea plast låda och insåg att det inte räckte till den.

1275
1725
Falk:
Fredrik89 skrev:

DEt är ju dumt att ta den till parken, men vi kan inte tolerera att polisen rånar medborgare.

Far djur illa så är det ok
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild