Rastade kajman i Norrköping

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

40
14
ZzaazZ:
www.aftonbladet.se/nyheter/article23186327.ab

"En man som rastade en glasögonkajman i Vasaparken i Norrköping misstänks för brott mot djurskyddslagen och för djurplågeri"

Ja... Vad säger man? 

123
68
mallimalli:
Jag vet inte vad jag ska tycka... 
Gjorde han fel eller inte? (Förlåt för min okunskap)

Att tejpa munnen känns jue lite extremt, men vi får alltså inte ta med våra husdjur ut?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
mallimalli skrev:
Jag vet inte vad jag ska tycka... 
Gjorde han fel eller inte? (Förlåt för min okunskap)

Att tejpa munnen känns jue lite extremt, men vi får alltså inte ta med våra husdjur ut?

Krokodiler ska enligt lag vara tejpade/bundna när de transporters.
Det står mer nyanserat i orginal artikeln. www.nt.se/nyheter/norrkoping/man-rastade-udda-djur-i-vasaparken-om4219059.aspx
Jag tror att polisen har avsikligt mistålkat L80. Ska man transportera djuren i akvarium? Det framgrår dåligt om han bara flytade kajmanen eller gick med i koppel på en promenade.

123
68
mallimalli:
Fredrik89 skrev:

Det står mer nyanserat i orginal artikeln. www.nt.se/nyheter/norrkoping/man-rastade-udda-djur-i-vasaparken-om4219059.aspx
Jag tror att polisen har avsikligt mistålkat L80. Ska man transportera djuren i akvarium? Det framgrår dåligt om han bara flytade kajmanen eller gick med i koppel på en promenade.

Jaha okej, det visste inte jag :)
Det är sant! Han kunde jue faktiskt precis ha köpt den av en privatperson nära sig och skulle ta med den hem??

Plus att privatpersoner väl sällan behåller kajmaner tills dom nått vuxen ålder och storlek??

205
203
Micke_E:
Fredrik89 skrev:

Jag tror inte att någon avsiktligt misstolkat, däremot tror jag att det finns betydligt mer kringinformation än det artiklarna bjuder på. 

146
85
Lovet:

www.nt.se/nyheter/norrkoping/polisen-tog-hans-kajman-i-vasaparken-om4219755.aspxcxrecs_s

Nu finns det lite mer info iaf.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Personligen anser jag att ägaren av djuret inte har den kunskapen som krävs för att hålla reptiler på ett vettigt och seriöst sätt, det är ju rätt tydligt. Och definitivt ingen bra publicitet för våran hobby!

Jag skulle rekommendera en bra faktabok istället för en livs levande reptil.  

154
87
MaryJanee:

www.corren.se/nyheter/norrkoping/polisen-tog-hans-kajman-i-vasaparken-om4219755.aspx

Samma som legat ute här på försäljning senaste tiden antar jag.

Har dock lite svårt att fatta varför han tog med den till parken, vad förväntade han sig liksom? Bilder kan man ta hemma.

64
81
Gorfl3x:
MaryJanee skrev:
www.corren.se/nyheter/norrkoping/polisen-tog-hans-kajman-i-vasaparken-om4219755.aspx

Har dock lite svårt att fatta varför han tog med den till parken, vad förväntade han sig liksom? Bilder kan man ta hemma.

japp, samma kille...

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
MaryJanee skrev:

Att bli av med den. Han kunde ju inte sälja den och djurparker tar inte emot.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild