Terrarium till Morelia virdis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 14

366
157
Linus:

Fast eftersom Morelia viridis främst klättrar horisontellt, och ett högt terrarium blir svårare att klimatanpassa, så är det ju bara bra att ha så mycket bottenyta som möjligt. Jag tror dessutom inte riktigt att din tolkning av L80 stämmer, för i sådana fall skulle man ju kunna ha ett 20 x 20 cm (l x d) så länge det var högt nog för att uppnå volymen.

[EDIT] Jag läste nu i L80, och det verkar som att pinupzombie har rätt när det gäller lagstiftningen. Som sagt tycker jag i alla fall att det är väldigt konstigt att det är så, och som sagt bör man enligt mig hålla mer fokus på att bottenytan i terrariet är väl tilltagen än att höjden är det (Förutsatt att man har ett terrarium som är jämnlångt och jämndjupt hela vägen från botten till toppen så är ju bottenytan liksom vad ormen har att röra sig på, oavsett var i terrariet höjdmässigt den befinner sig)

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

länk

366
157
Linus:

Till L80 menar du?

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

hitta :)

297
15
shad0w88:

Är dålig på att räkna ut kubikmeter så ger mig inte på L80 :P tar hellre ngt större än sitta o räkna o skit :P

266
18
Jazen:

jag funderar på ett 45x45x45 till en juvenil, det lär räcka upp till 1 år för dom där?

eller blir det alldeles för stort för en juvenil ?

297
15
shad0w88:

Lägg pinnar o sånt tätt så den får lite mindre utrymme ... lr så det känns så för den..

har för mig att de räcker.. men e inte 100 % :P

733
297
markusbabs:

Horisontelt terrarium är nog det som 99% av alla som har haft Morelia viridis rekomenderar. Varför börja ändra på det nu och säga att det är bättre att köra på höjden? 

En 45*45*45 burk räcker nog runt ett år :)

297
15
shad0w88:

Det e upp till var o en så länge man inte har för litet lr för kallt så e det skit samma om det e högt lr lågt.. så länge inte ormen lider.. Men jag håller med markusbabs o dom att lägre måste ju vara lättare med varme o fukt..

297
15
shad0w88:

Kan man ha 45x45x45 exoterra burk lr de e för luftigt ?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 14
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild