Terrarium till Morelia virdis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 14

229
124
CJBReptiles:

Jag har alltid upplevt hanar som aggressivare.

Även hos mina blodpytons och nätpytons så upplever jag samma sak, hanarna hugger gärna och honorna är relativt lugna

297
15
shad0w88:

Jaså?

Ja det e ju individ till individ :P 

haha btw hitta en blå morelia virdis 5000€ xD

men det är en hane så den behåller inte färgerna dock :(

297
15
shad0w88:

BTW hitta svart röda wamena dom behåller inte färgerna va?

229
124
CJBReptiles:

Hanarna behåller ju sin färg. Honor av lokaliteterna aru och sorong blir ju blåa innan de ska lägga ägg, men färgen försvinner efter ett tag. 

Jag kan även ha fel men jag har för mig att det var så

297
15
shad0w88:

har för mig att det va tvärt om.. :P

Fan vill hitta en grön rolig morelia lr gul/röd.. men dom e så jävla dyra o svåra att hitta :/

733
297
markusbabs:

Jag tror också att hanen kommer behålla sin färg, även om den kanske inte förbli knallblå.

Wamenan kommer inte att förbli röd.

Vill du ha en morelia viridis med anorlunda färger får du betala en fin summa pengar.

297
15
shad0w88:

A det har jag märkt men hittar inga grön spec inga unga gröna..

Btw nu när jag ändå har er här som vet allt vad är en GTP :P 

733
297
markusbabs:

GTP = Grön trädpyton eller Green treepython.

Vill du ha en helgrön eller? Dom flesta får ju inslag av några andra färger även om det inte är mycket på alla.  Köper du en juvenil från ett par du gillar, så är chansen stor att du gillar ormens färger när den färgat ut.

Anledningen till att du inte hittar några unga gröna är nog för att dom inte hunnit blivit gröna ännu. Det tar ett tag, Allt från några månader till ett par år.

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Varför hakar ni alla upp er på bottenytan till dessa djuren?
Eftersom det är trädlevande djur får andra ytmått än de som står i L80 användas sålänge det ger samma volym och inredningen tillåter djuret att använda hela volymen.
Dvs. istället för att köra på typ 100*55*75 för att följa L80s föreskrifter för en trädlevande orm upp till 150 cm, så kan man köra på öka på höjden och minska på bredden, om bara volymen fortfarande är densamma och djuret kan utnyttja hela volymen.

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

helt onödigt att bygga ett på höjden.

vad klättrar dom på  stammen eller grenarna??

Hellre bygger iaf jag ett som e bredare och djupare.  Höjden räcker gått å väll med 70-80cm.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 14
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild