Köpa djur från Tjeckien.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

64
41
Hymenopus:
Animalfarm borde egentligen inte få boka bord på våra svenska mässor eftersom de säljer olagligt intagna viltfångade djur. De säljer t.ex. den utrotningshotade arten Leptopelis ulugurensis som enbart importeras och som ingen föder upp i fångenskap. Dessutom har jag sett att de gärna hanterar sina amphibier fritt utan att tvätta händerna emellanåt, vilket utgör en stor smittorisk - särskilt när de nu har att göra med WC-djur. Jag har köpt två olika grodor från Animalfarm och båda har burit på både parasiter och andra sjukdomar. En utav dessa avled, och den andra har inte gått att få helt frisk trots medicinering och många vetrinärsbesök hos reptilkunnig vetrinär.

134
111
Potato:
Hymenopus skrev:
Animalfarm borde egentligen inte få boka bord på våra svenska mässor eftersom de säljer olagligt intagna viltfångade djur. De säljer t.ex. den utrotningshotade arten Leptopelis ulugurensis som enbart importeras och som ingen föder upp i fångenskap. Dessutom har jag sett att de gärna hanterar sina amphibier fritt utan att tvätta händerna emellanåt, vilket utgör en stor smittorisk - särskilt när de nu har att göra med WC-djur. Jag har köpt två olika grodor från Animalfarm och båda har burit på både parasiter och andra sjukdomar. En utav dessa avled, och den andra har inte gått att få helt frisk trots medicinering och många vetrinärsbesök hos reptilkunnig vetrinär.

Fyfaan.. håller med dig, dom borde inte få boka bord om dom inte kan hålla hygienen samt att inte ha utrotningshotade djur. :/ Finns folk till precis allt, och detta bevisar ju bara hur dåliga vissa är.

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Jag vet inte vem som är värst.
Animalfarm som tillhandahåller djur som duma snåla svenskar köper. 
Eller duma snåla svenskar som köper sämre djur bara för det är billigt.

Men men kanske om 25 år så vet folk om saker som är självklara.

7
12
krifi:
Ja jag tycker också det är mycket märkligt att Animalfarm får fara runt och sälja wc djur på mässorna i Sverige. Sen kan man ju undra hur folk tänker när de köper djur från han,tycker att djuren ofta ser ganska magra o ynkliga ut. Sen att det skrivs att han har ungdjur av vissa arter är ju inte det samma som att de är cb djur. vet av egen erfarenhet att vissa grodor är mycket små när de fångas i naturen ;)
Nä bojkotta dessa aktörer på mässorna i Sverige.

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Ni är så ivriga att peka ut någon, så att ni fortsätter att inte se hela bilden....

Det är inte så enkelt att bara peka på ett företag som t.ex. Animalfarm, det är hela "industrin" som är fel.

Finns svenska företag som säljer djur som är garanterat viltfångade, skall ni vägra dem tillträde till mässorna?!

Nej, för de "känner" ni ju, de är ju schyssta och har fina djur.... och??

Varför skall det vara ok för ett företag och inte ok för ett annat?

Det här är ju lite som att det är allmänt ok att köra lite för fort, hur man än rättfärdigar det så är det fortfarande ett lagbrott.

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Jag är övertygad om att vi aldrig helt kan bli av med viltfångade djur, och jag är själv inte helt emot en viss viltfångst, men det måste regleras upp ordentligt och det måste till åtgärder för att säkerställa arter och biotoper.

Så länge det finns en efterfrågan så kommer det att finnas en tillgång, de grundläggande begreppen inom ekonomi.

134
111
Potato:
viper66 skrev:
Jag vet inte vem som är värst.
Animalfarm som tillhandahåller djur som duma snåla svenskar köper. 
Eller duma snåla svenskar som köper sämre djur bara för det är billigt.

Men men kanske om 25 år så vet folk om saker som är självklara.

Fortfarande den jag köpte var ju inte billig, finns ju svenskar som säljer billigare.

333
97
leolina:
Potato skrev:

Tur för dig då att du fått bra djur :)
Men jag bad om kvitto och fick inget. 
Min pac man groda var även större (13cm) men trist att den dog och att jag förlorade pengar på det. Ska vara noggrannare nästa gång oavsett. 

Bad du om ett kvitto och nekades ett skulle du ha kontaktat mässans anordnare så hade du allt fått ditt kvitto. Säljarna på mässorna har regler att följa (oavsett vilket land de kommer ifrån) och efterlevs de inte så är det ju bra om de som håller i mässan får reda på det och kan åtgärda problemet.

134
111
Potato:
leolina skrev:

Bad du om ett kvitto och nekades ett skulle du ha kontaktat mässans anordnare så hade du allt fått ditt kvitto. Säljarna på mässorna har regler att följa (oavsett vilket land de kommer ifrån) och efterlevs de inte så är det ju bra om de som håller i mässan får reda på det och kan åtgärda problemet.

då får jag ta och fixa det, TACK :)

333
97
leolina:
Potato skrev:

då får jag ta och fixa det, TACK :)

Nåt kvitto lär du ju inte få från säljaren såhär långt efter hoppas jag du förstår. Du skulle ha sagt till på plats förstås.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild