L80

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

7
0
krigarinna:
L80 måtten, gäller det vid enskilt djur eller par? För grupphållning är väl minst tre individer?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag förstår inte riktigt frågan men L80 gäller alltid :) Singeldjur, par eller grupphållning. Däremot ändras ju tabellerna ju fler djur du ska ha i varje burk, ska väl även sägas att dom allra flesta reptiler mår bäst av att bo ensamma. Finns såklart undantag även där men överlag är reptiler solitära djur, dvs ensamlevande. 

Den här tycker jag är kanon! 

www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

7
0
krigarinna:
Jo det förstår jag :) men låt oss säga två sköldpaddor som skulle bor ihop och bägge är över 10 cm, är det då 0,3 som är det minsta tillåtna ytan för bägge eller för enskild sköldpadda? Det är det jag inte begriper :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Sköldpaddor är inte min grej även om jag finner dom charmiga :) Men du får ha två individer på den minsta tillåtna ytan. MEN det måste sägas att det är ju absolut minsta måtten och djuren själva skulle säkert inte må dåligt av större yta, speciellt om det är fler än 1 individer som bor i terrariet. Jag personligen anser även att inredningen och inte bara varje centimeter är enormt viktig för djurens välbefinnande, inte minst då om det är flera individer som samsas om ytan. Hoppas du förstår min poäng :) 

7
0
krigarinna:
Okey, tack! :) 

412
419
Hadara:

I L80 tabellen står det ju "Minsta yta per sköldpadda vid grupphållning" Så tex minsta yta på en sköldpadda 11-15 cm är 0.3 kvm. Sen står det på minsta yta per sköldpadda 0.1. alltså får du ha 3 stycken sköldpaddor i den storleken på 0.3 kvm. 

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Det är så att man får ha upp till två djur, men det kan vara ett undantag för just sköldpaddor

412
419
Hadara:

EmanuelKarl skrev:
Det är så att man får ha upp till två djur, men det kan vara ett undantag för just sköldpaddor

Nej nu får du nog läsa om L80 :P De är väldigt olika beroende på. På vissa mått får man bara ha tex två individer men andra så kan det vara fler. Även ödlor osv 

2966
1648
Hoggaforfan:
EmanuelKarl skrev:

Majoriteten är 2 djur på samma ytan som en men det finns några undantag där upp till 3 djur är ok.

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Hoggaforfan skrev:

Majoriteten är 2 djur på samma ytan som en men det finns några undantag där upp till 3 djur är ok.

ungefär så menade jag
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild