Diskussioner, frågor och svar om bönsyrsor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17

459
138
Pakke:
anniemalmros skrev:

Blev själv nyfiken så var tvungen att kolla upp ;) och skillnaden är att H.grandis har färre "taggar" på den övre delen av frambenen, 8-10 st medans H.membranacea har 18-20 st. 

Intressant att veta! :)

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
anniemalmros skrev:

Blev själv nyfiken så var tvungen att kolla upp ;) och skillnaden är att H.grandis har färre "taggar" på den övre delen av frambenen, 8-10 st medans H.membranacea har 18-20 st. 

okej. Det har jag alldrg hört talas om. Är det 8-10 eller 18-20 totalt eller är det mellan två leder?

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
På Malmömässan för ett tag sedan köpte jag två nya bönsyrsor. Dom såldes som grandis men membranacea är ju vanligare så jag gissade på membranacea. Nu när jag artbästämde men anniemalmros tips så är det membranacea.

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
EmanuelKarl skrev:

okej. Det har jag alldrg hört talas om. Är det 8-10 eller 18-20 totalt eller är det mellan två leder?

Som jag fattade det som så är det bara dom på överarmen, första leden närmast huvudet liksom. Är inte så duktig på vad det heter egentligen hos dessa djur ;) 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
anniemalmros skrev:

Som jag fattade det som så är det bara dom på överarmen, första leden närmast huvudet liksom. Är inte så duktig på vad det heter egentligen hos dessa djur ;) 

Jag förstår. Jag googlade lite och det såg ut som något sånt på bilderna. Var läste du detta?

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
anniemalmros skrev:

Har du någon bönsyrsa.

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Minns inte men jag googlade också och kollade igenom några sidor. 
Inga bönsyrsor just nu, massor med vandrande pinnar! 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
anniemalmros skrev:
Minns inte men jag googlade också och kollade igenom några sidor. 
Inga bönsyrsor just nu, massor med vandrande pinnar! 

har du haft då?

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Nä det har aldrig blivit av liksom! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild