Diskussioner, frågor och svar om bönsyrsor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17

Medlem i GHF
3136
1745
EmanuelKarl:
GeckoLover99 skrev:

Samma här! Ett av få kryp jag inte tycker är läskigt ;)
försökte få tag i en för ett tag sen men verkade va rätt svårt just då så fick vara på is för nu :)

Jag är lite tvärt om, då jag älskar småkryp och av dom så är bönsyrsor dom läskigaste i sitt beteende. Men det är ju det som gör dom så cola. 
PS: misstolka inte mitt medelande så att ni tror att jag har haft en bönsyrsa för att vara cool, för jag hade den för att bönsyrsornas beteende fachinerar mig. Och jag tycker inte att några kryp är läskiga, men något måste ju ändå vara läskigast.

141
35
GeckoLover99:
EmanuelKarl skrev:

Jag är lite tvärt om, då jag älskar småkryp och av dom så är bönsyrsor dom läskigaste i sitt beteende. Men det är ju det som gör dom så cola. 
PS: misstolka inte mitt medelande så att ni tror att jag har haft en bönsyrsa för att vara cool, för jag hade den för att bönsyrsornas beteende fachinerar mig. Och jag tycker inte att några kryp är läskiga, men något måste ju ändå vara läskigast.

Hahahs kom inte förstör så dant när jag äntligen hittat nåt jag inte är rädd för xD

Medlem i GHF
3136
1745
EmanuelKarl:
Hej. Jag undrar lite om Heterochatea orientalis då jag tycker att det är en snygg bönsyrsa, främst av ren nyfikenhet men även lite ifall jag skaffar en i framtiden. Är den lätt att få tag på? Hur stora är dom? Vad äter dom för insekter? Om ni vet något mer om dom så får ni gärna säga till

24
7
Babycurus:
Jag har haft några olika sorter.
Den överlägset häftigaste är Parasphendale agrionina. (Nästan samma som "bud wing mantis" om jag trodde att det var). Det är honan som idag slog rekord. Jag stoppade in en syrsa (2 cm bönsyrsan ca 5 cm). Direkt började bönsyrsan i taket bli intresserad. Hon klättrar nedför terrarieväggen och stannar ca 5 cm ovanför botten. Så hoppar hon ned, nästan som en katt gör, efter bytet som undkommer med en hårsmån. Lite senare, efter att ha smygit efter en bit, gör hon ett språng framåt och fångar bytet, som gömt sig bakom en tunn pinne, med ena fångstarmen. Sedan drar hon fram sitt byte och börjar äta på dess huvud. Grymt? Ja. Men det finns ju vandrande pinnar då i stället. (Har också haft några av dessa.)

Det som är bra med denna sort (Parasphendale agrionina) är att den är 1. härdig. 2. Mycket aggressiv och brukar smyga efter bytet, även om det idag var första gången hon två gånger hoppar efter det. Obs att det främst är honorna som brukar bete sig så här. 3. Möjlig att para i fångenskap.

Kan ni få tag i denna sort så passa på!

Medlem i GHF
3136
1745
EmanuelKarl:
ladda upp lite bilder på era bönsyrsor nu!

274
148
Flosker:
Några bilder från Borneo

Medlem i GHF
3136
1745
EmanuelKarl:
Flosker skrev:
Några bilder från Borneo

Mycket snygga bönsyrsor. Kul när den här tråden blir lite aktiv också =)

274
148
Flosker:
Koh Tao 2015

Medlem i GHF
3136
1745
EmanuelKarl:
Flosker skrev:
Koh Tao 2015

Hehe, kul bild =)

Medlem i GHF
3136
1745
EmanuelKarl:
Nu  har det flyttat in en ny bönsyrsa hos mig. Får ladda upp bilder sedan...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild