Diskussioner, frågor och svar om bönsyrsor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17

13
5
JimWib:
Kan dom föröka sig utan partner ?

Medlem i GHF
3136
1745
EmanuelKarl:
JimWib skrev:
Kan dom föröka sig utan partner ?

Finns en amerikansk art som kan det (vet inte vad den heter) där det inte ens förekommer hanar, men när det gäller arterna i hobbyn är svaret nej. Dock händer det att obefruktade äggsäckar kläcks även från arterna i hobbyn men ungarna blir inte så friska och långlivade. Så oftast inte.

13
5
JimWib:
Oki tror nämligen jag har en äggsäck :P 

Medlem i GHF
3136
1745
EmanuelKarl:
Rekomenderar Rhombodera basalis (Malaysisk sköldbönsyrsa). Äter glupskt och är aldrig rädd för maten, t.o.m min är jättemodig och käkar som en häst fastän den bara är ca 2cm lång (arten kan dock bli 15cm!) änsålänge. Mycket aktiv och absolut roligare än Hierodula membranacea.

459
138
Pakke:
Min hona basalis blev 16 cm. En rejäl bönsyrsan absolut! Exakt minns jag att hon var 16 cm när jag mätte det. Men försiktigt med hantering annars basalis kan ge er med rejäla smärta vid greppet. :)

Medlem i GHF
3136
1745
EmanuelKarl:
Pakke skrev:
Min hona basalis blev 16 cm. En rejäl bönsyrsan absolut! Exakt minns jag att hon var 16 cm när jag mätte det. Men försiktigt med hantering annars basalis kan ge er med smärtor vid greppet. :)

och det kan de små hierodula också göra så det börjar blöda, vågar knappt tänka på vad min lilla tjej kommer hitta på för hyss när hon är stor... =P

459
138
Pakke:
EmanuelKarl skrev:

och det kan de små hierodula också göra så det börjar blöda, vågar knappt tänka på vad min lilla tjej kommer hitta på för hyss när hon är stor... =P

Jo, men basalis är mer kraftigare än vad Hierodula är. :)

Medlem i GHF
3136
1745
EmanuelKarl:

Min lilla Rhombodera basalis.

459
138
Pakke:
EmanuelKarl skrev:

Min lilla Rhombodera basalis.

snygg färgen!

Medlem i GHF
3136
1745
EmanuelKarl:
Pakke skrev:

snygg färgen!

Jag vet. Gillar att det nästan är lite blåaktigt. Fler bilder på henne finns i mitt galleri, hon är ju även med på min profilbild.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild