Diskussioner, frågor och svar om bönsyrsor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17

274
148
Flosker:
EmanuelKarl skrev:

Skit också att jag inte bor i uppsala. Annars hade dom livit av med allihopa. Hade jag valt en så hade det blivit deroplatys lobata. Jag kollade på deras hemsida men de hade bara budwing mantis, h.patelllifera, h.coronatus os s.lineola. För HC är väl herpers choise?

Ja HC är Herpers Choise. De Dick hem dem i dag så sidan är nog inte uppdaterad. 

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Ömsning

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
SwedishSnakeMaffia skrev:
Ömsning

Spraya inte på den vid ömsning. bå torkar den dåligt. Vänta två dagar innan matning efter öms.

14
7
Strandh1998:
Har just nu tre arter av bönsyrsor hemma, beställde nyligen en afrikansk jättebönsyrsa och en budwing från Herpers Choice. Fick dock två helt andra arter, en sköldbönsyrsa och en (troligen) violinbönsyrsa. Dock är jag inte helt säker på den sistnämnde och jag undrar om det är någon som vet exakt art!

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Strandh1998 skrev:
Har just nu tre arter av bönsyrsor hemma, beställde nyligen en afrikansk jättebönsyrsa och en budwing från Herpers Choice. Fick dock två helt andra arter, en sköldbönsyrsa och en (troligen) violinbönsyrsa. Dock är jag inte helt säker på den sistnämnde och jag undrar om det är någon som vet exakt art!

Jag är 99% säker på att den på bilderna är violin. Posa en bild på "sköldbönsyrsan" och skriv det vetenskapliga namnet. Jag har inte hört sköldbönsyrsa innan. Kontakta hc själva och skicka bilder på vad du fick.

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Är det deroplatys lobata eller r.valida som du kallar sköldbönsyrsa. Båda dessa arter nämnde flosker att HC hade tidigare i tråden.

14
7
Strandh1998:
EmanuelKarl skrev:
Är det deroplatys lobata eller r.valida som du kallar sköldbönsyrsa. Båda dessa arter nämnde flosker att HC hade tidigare i tråden.

Följer en kille på Youtube som har en likadan, han sa det visserligen på engelska men han sa "shieldmantis". Vet inte om det är R.Basilis eller R.Valida.. Såg inte att dem hade dessa typer av bönsyrsor inne, men det är väl troligen R.Valida som du säger isåfall!

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Strandh1998 skrev:

Följer en kille på Youtube som har en likadan, han sa det visserligen på engelska men han sa "shieldmantis". Vet inte om det är R.Basilis eller R.Valida.. Såg inte att dem hade dessa typer av bönsyrsor inne, men det är väl troligen R.Valida som du säger isåfall!

De har inte uppdaterat sidan än. Men de har uppdaterat på fecebook. Flosker skrev vad som stod i facebookuppdateringen att dom hade fått in och r.valida var med men inte r.basalis

14
7
Strandh1998:
EmanuelKarl skrev:

De har inte uppdaterat sidan än. Men de har uppdaterat på fecebook. Flosker skrev vad som stod i facebookuppdateringen att dom hade fått in och r.valida var med men inte r.basalis

Okej! :)

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Men dom hade inte fått in någon violin så det är nog en p.paradoxa och inte violin på de två bilderna du postade först
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild