Diskussioner, frågor och svar om bönsyrsor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17

13
5
JimWib:
SwedishSnakeMaffia skrev:

Okej, köpte min som det också men visade sig vara en asiatisk jättebönsyrsa, var köpte du den? jag köpte min av zooariet på albamässan.

Köpte den av tropikhuset i malmö 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
JimWib skrev:

Köpte den av tropikhuset i malmö 

Det händer att man menar grandis när man sägar asiatisk och att man säger membranacea när man menar indisk, men oftast så är grandis=indisk och membranacea=indisk. Mem dom som jag köpte av kallade "grandis" för asiatisk så använd helst latinska namn. Din är lik min hona. Om någon här var på malmömässan för några veckor sedan, minns någon vilka utställare man såg om man gick direkt in i salen (jag köpte mina av dom)? det var dom jag köpte mina två av. Var det tropikhuset i malmö som stog där eller minns jag fel?

JimWib: din är en membranacea. Den delen av benen som sitter närmast kroppen (som dom ej fångar byten med) har 8 till 10 taggar på grandis och 18till 20 taggar på membranacea.

13
5
JimWib:
EmanuelKarl skrev:

Det händer att man menar grandis när man sägar asiatisk och att man säger membranacea när man menar indisk, men oftast så är grandis=indisk och membranacea=indisk. Mem dom som jag köpte av kallade "grandis" för asiatisk så använd helst latinska namn. Din är lik min hona. Om någon här var på malmömässan för några veckor sedan, minns någon vilka utställare man såg om man gick direkt in i salen (jag köpte mina av dom)? det var dom jag köpte mina två av. Var det tropikhuset i malmö som stog där eller minns jag fel?

JimWib: din är en membranacea. Den delen av benen som sitter närmast kroppen (som dom ej fångar byten med) har 8 till 10 taggar på grandis och 18till 20 taggar på membranacea.

dom så va rakt fram genom entren var zooariet

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
JimWib skrev:

dom så va rakt fram genom entren var zooariet

ok.

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
För ett tag sedan hade jag fotografen hemma. Och nu har han skickat bilderna han tog. Så här blev det (har givetvis frågat om tillstånd om att lägga upp bilderna):

Här har jag valt ut de bästa bilderna. Fler bilder finns i mitt galleri...

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
En av bilderna fick t.o.m äran att bli min profilbild=D

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:

459
138
Pakke:
Vacker :)

274
148
Flosker:

Såg at HC fått in en massa bönsyrsor så snodde deras bild.

tror alla dessa som de postat på deras FB sida är bönsyrsor

Deroplatys lobata
Hymenopus coronatus
Parasphendale sp.
Heterochaeta orientalis
Phyllocrania paradoxa
Blepharophis mendica
Sphodromantis viridis
Rhombodera valida
Hierodula venosa
Sphodromantis gastrica

Mvh Micke

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Flosker skrev:

Såg at HC fått in en massa bönsyrsor så snodde deras bild.

tror alla dessa som de postat på deras FB sida är bönsyrsor

Deroplatys lobata
Hymenopus coronatus
Parasphendale sp.
Heterochaeta orientalis
Phyllocrania paradoxa
Blepharophis mendica
Sphodromantis viridis
Rhombodera valida
Hierodula venosa
Sphodromantis gastrica

Mvh Micke

Skit också att jag inte bor i uppsala. Annars hade dom livit av med allihopa. Hade jag valt en så hade det blivit deroplatys lobata. Jag kollade på deras hemsida men de hade bara budwing mantis, h.patelllifera, h.coronatus os s.lineola. För HC är väl herpers choise?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 17
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild