Utställningar med priser?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

97
177
sammemoya:

Lokalitetsdjur är som morpher fast för dem som värderar generna mera än disfunktionella blandraser.

Ska vi snacka "reptil-hundshow" skulle jag säga, ladda upp fina kort på forum istället, som det nämndes ovan så finns det ju t.o.m tävlingsbilder här på TD

1244
472
leedragon:

uppskattar ditt inisativ för att få liv på flreningar men morph utställning låter ingen vidare enligt mig, resor och utflykt för att kolla på diverse herptiler inom sverige och kanske andra ställen i europa skulle nog få bättre fart på föreningar.

Dessutom om Sverige inte följer den utländska trenden på moprh och dyl
ik är bara bra, det är liksom bara för att usa promotar att sabba sina djur ska väl inte sverige härma det.

1275
1725
Falk:
Håller med leedragon till fullo 

375
251
Doxster:
leedragon skrev:
uppskattar ditt inisativ för att få liv på flreningar men morph utställning låter ingen vidare enligt mig, resor och utflykt för att kolla på diverse herptiler inom sverige och kanske andra ställen i europa skulle nog få bättre fart på föreningar.

Dessutom om Sverige inte följer den utländska trenden på moprh och dyl
ik är bara bra, det är liksom bara för att usa promotar att sabba sina djur ska väl inte sverige härma det.

Nu kanske jag drar ett sidospår, men må så vara. Jag är nyfiken på varför du tycker att morfavel är det samma som att "sabba sina djur"?

1244
472
leedragon:
Doxster skrev:

Nu kanske jag drar ett sidospår, men må så vara. Jag är nyfiken på varför du tycker att morfavel är det samma som att "sabba sina djur"?

föredrar att låta dig  själv ta reda på varför avel och morph försämrar djuren än att bolla åsikter fram och tillbaka.

1275
1725
Falk:
Kort sagt så avlar man vidare på defekter och genetiska fel.

375
251
Doxster:
leedragon skrev:

föredrar att låta dig  själv ta reda på varför avel och morph försämrar djuren än att bolla åsikter fram och tillbaka.

Jag förstår, men nu var det ju faktiskt din åsikt jag var nyfiken på.

Falk skrev:
Kort sagt så avlar man vidare på defekter och genetiska fel.

Och då menar du på att alla morfer har genetiska defekter? Utöver färgen då, som rent krasst är en defekt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild