Djur till terrarium med måtten 45 45 60?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

89
12
amanda03:
Husgecko

Guldstänkt daggecko

Phelsuma klemmeri

Kolla upp dem iaf:) Är ingen expert men googlade och det var de jag hittade

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Jag funderar på om det kanske går att ha Extatosoma tiatarium i terrariet. Men jag undrar om det finns någon annan spökskräcka som man kan ha ihop med dom?

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Jag skaffade mig två Extatosoma tiaratum idag, ska dock låta dom växa till sig lite i en pettbox först. Men Ska lägga till några mer arter med tiden (hade tänkt något vandrande blad, någon milliped och någon stor kackerlacka). Har ni några tips på arter som kan fungera ihop med dom (ska läsa på riktigt mycket innan jag skaffar en till art så det fungerar och dom har samma klimat-krav osv).

47
48
Bananqaj:
EmanuelKarl skrev:
Jag skaffade mig två Extatosoma tiaratum idag, ska dock låta dom växa till sig lite i en pettbox först. Men Ska lägga till några mer arter med tiden (hade tänkt något vandrande blad, någon milliped och någon stor kackerlacka). Har ni några tips på arter som kan fungera ihop med dom (ska läsa på riktigt mycket innan jag skaffar en till art så det fungerar och dom har samma klimat-krav osv).

Fråga AlexGustavsson här på terrariedjur. Han har väldigt bra koll och hjälpt mig med liknande frågor ;)

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Hej igen.

Startar tråden på nytt.

För någon vecka sedan åkte jag en sväng till Båstad (jag har mitt sommarställe där) och under tiden tog min pappa hand om djuren. Och han sprayade inte riktigt tillräckligt ofta så den ena dog. När jag kom hem började jag inreda terrariet men den kunde inte flytta in ännu för jag var inte riktigt klar med lampor m.m. (jag är faktiskt inte riktigt klar nu ens). För några dagar sen åkte jag en till sväng till Båstad (och kom hem igår kväll så sent så jag inte han titta till djuren) och samma sak hände (dvs den som var kvar dog) och jag funderade på att skaffa några nya men jag insåg att det blir jobbigt med spökskräckor när det är dags att åka till Båstad så jag får skaffa något annat istället.

Och för att förenkla såna här tillfällen så lägger jag till ett krav till: den ska helst klara sig i någon vecka (gärna längre tid än så) utan mat och gärna inte någon skötsel alls under den veckan (förutom att spraya).

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
EmanuelKarl skrev:
Hej igen.

Startar tråden på nytt.

För någon vecka sedan åkte jag en sväng till Båstad (jag har mitt sommarställe där) och under tiden tog min pappa hand om djuren. Och han sprayade inte riktigt tillräckligt ofta så den ena dog. När jag kom hem började jag inreda terrariet men den kunde inte flytta in ännu för jag var inte riktigt klar med lampor m.m. (jag är faktiskt inte riktigt klar nu ens). För några dagar sen åkte jag en till sväng till Båstad (och kom hem igår kväll så sent så jag inte han titta till djuren) och samma sak hände (dvs den som var kvar dog) och jag funderade på att skaffa några nya men jag insåg att det blir jobbigt med spökskräckor när det är dags att åka till Båstad så jag får skaffa något annat istället.

Och för att förenkla såna här tillfällen så lägger jag till ett krav till: den ska helst klara sig i någon vecka (gärna längre tid än så) utan mat och gärna inte någon skötsel alls under den veckan (förutom att spraya).

I och för sig så ska jag inte till Båstad mera i år så min pappa borde ha lärt sig tills nästa sommar när det är Båstad-dags igen för mig. Men tipsa gärna om vilka arter som skulle funka ihop med Extatosoma tiaratum. För det blir kanske nya såna iaf. Vi får se

305
151
SunshineGeckos:
EmanuelKarl skrev:

Tack för tipset, men då måste jag ju skaffa andra sorters foderinsekter =(

Det blir väl ganska ensidigt att bara mata med Dubias? 

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
SunshineGeckos skrev:

Det blir väl ganska ensidigt att bara mata med Dubias? 

Jo. jag menade att det finns t.ex vissa geckos som äter mycket cgd och tar en insekt någon gång ibland och dår tycker jag det är ok med bara en sort. Men en art som bara/nästan bara äter insekter och då tycker iaf inte jag att det är ok att mata med bara en typ av foder.

305
151
SunshineGeckos:
EmanuelKarl skrev:

Jo. jag menade att det finns t.ex vissa geckos som äter mycket cgd och tar en insekt någon gång ibland och dår tycker jag det är ok med bara en sort. Men en art som bara/nästan bara äter insekter och då tycker iaf inte jag att det är ok att mata med bara en typ av foder.

Jag förstår.  Min crested får också insekter ibland,  men jag har olika insekter då jag har fler ödlearter bla.  leopardgecko. 
Så jag är van vid att ha lite fler. 

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
SunshineGeckos skrev:

Jag förstår.  Min crested får också insekter ibland,  men jag har olika insekter då jag har fler ödlearter bla.  leopardgecko. 
Så jag är van vid att ha lite fler. 

ok
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild