Reptilpensionat i Stockholmsområdet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
tomas skrev:
Som det verkar nu tycker jag att du inte borde skaffa något djur, du har inte bestämmt vad du vill ha för djur, du har inte kunskap, du vet inte hur du ska kunna sköta det när du är bort. Istället för att skaffa ett djur snabbt och hastigt som du sedan kanske ångrar, så borde du vänta och fundera på vad du verkligen vill ha för något djur och läsa på mycket om det.

Det är väl delvis därför man frågar på ett forum? För att få kunskap, tips och råd.
TS verkar inte så gammal heller och yngre personer brukar ha lite annat sätt att uttrycka sig och skriva på forum, utan att det för den sakens skull är negativt.

89
12
amanda03:
tomas skrev:
Som det verkar nu tycker jag att du inte borde skaffa något djur, du har inte bestämmt vad du vill ha för djur, du har inte kunskap, du vet inte hur du ska kunna sköta det när du är bort. Istället för att skaffa ett djur snabbt och hastigt som du sedan kanske ångrar, så borde du vänta och fundera på vad du verkligen vill ha för något djur och läsa på mycket om det.

Ja det är därför jag frågar och undrar, för att hitta ett djur som passar mig. Jag har letat som en tok efter en art som passar i januari. Jag frågar och vill lära mig, för att jag vill djurens bästa. 

5
3
tomas:
leedragon skrev:

hon samlar information på så sätt.

Man behöver inte göra massa trådar för det

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
tomas skrev:

Det är ju dock ganska skiljda ämnen trådarna handlar om. Forumet är till för att användas. :)

1244
472
leedragon:
tomas skrev:

man behöver inte men man kan, internet kommer inte att slutförbrukas pga det och om det får henne den information som hon behöver för att ha en hälsosamt djurt så är det en rätt billigt utbyte. Skulle vara värre att skaffa djuren och sen ställa massa frågor och djuren fick lite pga av brist på kunskap.

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Nu håller vi oss till ämnet igen då! :)

47
48
Bananqaj:
vart bor du någonstans? och vilken tid på året brukar du vara borta? 
jag bor i västerort och har erfarenhet av grodor, ödlor och ormar mm, ere en vecka med byte av vatten och mat så kan jag hjälpa till om jag inte är bortrest naturligtvis:)

47
48
Bananqaj:
amanda03 skrev:
Jag letar efter ett reptilpensionat i Stockholmområdet. Det är det enda jag behöver hitta för att få en reptil. Någon som kan ta hand om den när vi reser bort. Gärna länkar till hemsida också:)

Många jag känner har möjlighet att lämna in sina djur till bland annat Arken Zoo eller liknande djurbutiker mot en peng. Arken zoo i vinsta är suveräna tex.
Jag tycker du ska gå ner till din närliggande djurbutik och höra med dom ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild