Tappat suget efter 22 år

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

2966
1648
Hoggaforfan:
Intresset går i vågor oavsett vad man har för hobby är jag säker på. 

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Hoggaforfan skrev:
Intresset går i vågor oavsett vad man har för hobby är jag säker på. 

Speciellt om man är intensiv i sitt hobbyutövande.
ddr:
viper66 skrev:
Jag är skitless varje höst. Så less så jag kan skänka bort allt. Men då åker allt ner i dvala sen när våren kommer är man pigg och överlycklig igen 

Kan bara instämma med ovanstående..

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Klart intresset går upp och ner mellan åren, men jag har aldrig känt att jag vill sälja alla ormar, jag har mer den motsatta känslan att köpa mer :D 

Har varit i hobbyn i ca.25 år och visst har jag haft dalar då intresset har prioriterats betydligt lägre, men som sagt aldrig känt att allt ska bort :) 

Varje höst & vinter går mitt intresse ner ordentligt, men som andra redan nämnt då slänger jag in alla i sin vintervila och till våren längtar jag alltid efter att börja hålla på med ormarna igen :) Så ser det ut år in och år ut... 

Att besöka andra + att läsa och lära sig mycket kan göra att man blir mer intresserad, för så är det väl för alla, kan man mer om det man håller på med är det ju roligare att hålla på :) 

1275
1725
Falk:

Dom flesta får en dimp i sin hobby vare sej det är reptiler, modellflyg, bilar osv det är i människans natur att man vill ha omväxling även om man är väldigt rotad.

Ta en paus och kom tillbaka =)

63
135
Ghost:
Falk skrev:
Dom flesta får en dimp i sin hobby vare sej det är reptiler, modellflyg, bilar osv det är i människans natur att man vill ha omväxling även om man är väldigt rotad.

Ta en paus och kom tillbaka =)

Ja en paus är vad jag behöver. Försöker bara hitta nån som vill ha ormarna :)

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Ghost skrev:

Ja en paus är vad jag behöver. Försöker bara hitta nån som vill ha ormarna :)

Har du inte herrar polare som kan ta det under pausen?  Så slipper du ju att sälja 

63
135
Ghost:
viper66 skrev:

Har du inte herrar polare som kan ta det under pausen?  Så slipper du ju att sälja 

Jo men då har jag bara flyttat/skjutit fram problemet och dessutom ligga till last för nån annan. Det är inte min grej. Mina grejer - mina problem -min uppgift att lösa! :)

133
30
Avipt:
jag är en tendens att bli överexalterad i min hobby jag får en ide eller ett sug efter tex en ny reptil jag nästan så jag blir utbränd i allt youtube tittande fakta letande att jag nästan hinner tröttna innan jag ens börjat med projektet. Djur och kommit å gått och nu är ja lite i en neråtfas, och har som andra sagt. tänkt satsa på att bara spara den där lille juvelen å göra mig av med dom andra.

Kan bli lite mer personligt också om du bara har den där lilla extra kvar, mindre arbete också så man kan vila ut.

63
135
Ghost:
Avipt skrev:
jag är en tendens att bli överexalterad i min hobby jag får en ide eller ett sug efter tex en ny reptil jag nästan så jag blir utbränd i allt youtube tittande fakta letande att jag nästan hinner tröttna innan jag ens börjat med projektet. Djur och kommit å gått och nu är ja lite i en neråtfas, och har som andra sagt. tänkt satsa på att bara spara den där lille juvelen å göra mig av med dom andra.

Kan bli lite mer personligt också om du bara har den där lilla extra kvar, mindre arbete också så man kan vila ut.

Exakt så funkar jag också! Jag köpte 4st 150-herptek burkar och va bara TVUNGEN att fylla dem så snabbt som möjligt. Den orm jag gillar bäst är min bci 0.1, så henne behåller jag oavsett. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild