Vilka tycker att Terrariedjur.se ska skapa en app?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

141
35
GeckoLover99:
pillorita skrev:
En app skulle inte skada men å andra sidan så går hemsidan lägga på hemskärmen :P så den blir som en app ändå :D 

(Jag som är så teknisk av mig) Hur gör man detta? Fick hjälp med det en gång men minns inte hur man gjorde det :/

417
249
KANDARBA:
Copa skrev:

Chrome på mobilen minns mitt lösenord så behöver bara skriva in användarnamnet.

Okej min iPhone kommer inte ihåg. ;) 

106
64
pillorita:
GeckoLover99 skrev:

(Jag som är så teknisk av mig) Hur gör man detta? Fick hjälp med det en gång men minns inte hur man gjorde det :/

Prickarna uppe i hörnet o tryck på lägg till på startskärm :D 

2966
1648
Hoggaforfan:
En liten fråga, vem skulle göra appen? Sålänge Anders envisas med att sova minst 1 gång i veckan (fånigt, jag vet) så är det tveksamt om han har tid.

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Finns de inte företag som gör appar? Någon som kan hjälpa Anders och teamet? Jag skulle kunna bidra med en slant för en app, om de som är intresserade kan hjälpa till att bidra så kanske någon kan fixa en app? En tanke bara

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

En app är förmodligen det tips som kommit in flest gånger och jag kan helt klart se fördelarna med en app.
Om man kollar lite statistik så ser det ut såhär med terrariedjur.se's besökare:

50.37% - Mobil
40.09% - Dator
 9.54% - Surfplatta

Med andra ord är det vanligast att kolla in sidan via mobilen.

Det är ganska mycket jobb att göra en app för en sida med såpass många funktioner, och det skulle aldrig vara möjligt att anlita ett företag eller liknande då det hade kostat alldeles för mycket pengar.

Det positiva i allt detta är att jag började koda på en app för cirka ett år sedan och har idag kommit såpass långt att min förhoppning är att kunna börja beta-testa appen inom ett par veckor.
Sen tar det ytterliggare tid beroende på hur mycket som behöver åtgärdas innan release.
Appen kommer släppas både till Android och iOS.

Frågor på det? :)

2052
780
psyjoh:
anders skrev:
En app är förmodligen det tips som kommit in flest gånger och jag kan helt klart se fördelarna med en app.
Om man kollar lite statistik så ser det ut såhär med terrariedjur.se's besökare:

50.37% - Mobil
40.09% - Dator
 9.54% - Surfplatta

Med andra ord är det vanligast att kolla in sidan via mobilen.

Det är ganska mycket jobb att göra en app för en sida med såpass många funktioner, och det skulle aldrig vara möjligt att anlita ett företag eller liknande då det hade kostat alldeles för mycket pengar.

Det positiva i allt detta är att jag började koda på en app för cirka ett år sedan och har idag kommit såpass långt att min förhoppning är att kunna börja beta-testa appen inom ett par veckor.
Sen tar det ytterliggare tid beroende på hur mycket som behöver åtgärdas innan release.
Appen kommer släppas både till Android och iOS.

Frågor på det? :)

Inga frågor. Låter hur bra somhelst. Vet att jag la detta som förslag för något år sedan men då hade jag även frågan ifall den skulle nå ut internationellt. Så en fråga har jag kanske ändå, hur blir det med det?
Blir den på svenska eller engelska?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

psyjoh skrev:

Inga frågor. Låter hur bra somhelst. Vet att jag la detta som förslag för något år sedan men då hade jag även frågan ifall den skulle nå ut internationellt. Så en fråga har jag kanske ändå, hur blir det med det?
Blir den på svenska eller engelska?

Den blir på svenska. Terrariedjur.se är trots allt i första hand en sida för personer i norden då så gott som all information här på sidan är på svenska.
En internationell version av Terrariedjur.se är såklart inte uteslutet i framtiden, men då tror jag det är bäst att släppa det som en separat sida under annat namn för att inte blanda ihop svenskt med engelskt innehåll.

63
135
Ghost:
En app vore kanon!! Gärna med möjlighet till att ha en kontaktlista.

8
4
Donnovan:
Gillar det , söker alt efter den funktinen som rättar oss el mej främst men finns fler dylekt som stavar kasst. blir alltid tagen för en cp skadad när det är per brev eller skrift meningsbyggnad :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild