Kvalster

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

88
153
LunarBallReptiles:

Exner Petguard är ett 100% nturligt medel om tar död på ohyra för såväl pälsdjur, fåglar och reptiler.
Har använt det i många år med ett bra resultat.
Du behöver inte kontakta veterinär och betala deras timpeng på att få utskrivet medel.
Gå till din djuraffär och fråga efter det. 

Det står sällan eller aldrig bland reptilgrejerna men antagligen på pälsavdelningen.

Finns påfyllningsflaska på 1000ml att köpa och det kanske dom får beställa hem isåfall.
Bara att be om det. Gibbon (grossist) i Gbg säljer detta till djuraffärerna =)

82
16
Bremnes:

Jag har också använda Exner med bra resultat! 

Sist jag använde det så sprutade jag ner burkarna två gånger om dagen. Sprutade även ner djuren ordentligt. Efter  cirka 10-14 dagar så var det borta. 

Enda nackdelen är att det luktar filmjölk i hela garaget när jag använder det! ;) Ni kommer förstå när ni provat det. 

88
153
LunarBallReptiles:

Jag har också använt det på samma sätt som dig André. Tycker det är riktigt bra för man behöver inte vara orolig att det skadar ormen eller omgivningen på något sätt.
Lukten är inte så rolig men det är iallafall ofarligt för alla inblandade.

82
16
Bremnes:

Jag tror faktiskt att det var du som rekommenderade mig det Mathias! :) 

88
153
LunarBallReptiles:

Se där..... En som har ett komihåg =) Jag har ett glömihåg =)

82
16
Bremnes:

Ha ha! Underbart! Sånt kommer man ihåg. Men om frugan säger till en att man absolut inte får glömma handla på vägen hem så är det totalt bortblåst fem sekunder efter att man lagt på luren! Märkligt..... ;)

88
153
LunarBallReptiles:

Hahahahaha..... selektivt komihåg ;-)

305
147
HenkePetersson:

Det är STOOOR skillnad på herp hobbyn och att handla, mycket roligare med djuren, än alla dessa gångar med torrfoder på ica. självklart glömmer man det 5 sek efter att frugan lagt på luren.

32
11
Pred:

Använder också exner med bra resultat:)

194
16
hambergaren:

Ni som har använt "Hot Shot No Pest Strip" är det lagligt i Sverige? Hittar det bara på Amazon. Får man beställa in sånt genom Amazon.com eller blir det stoppat i tullen?

är det bara att lägga in i terrariet så ormen inte kommer åt det?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild