Fråga angående duschsystem?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

444
153
jpson67:

Svedjemo skrev:

Det beror nog mycket på hur mycket slang man har också.

Kan nog va så. Men den stora pumpen är gjord för 20 dysor :)

(Vi vågar säga att vi har det mest seriösa, tysta och pålitligaste systemet på marknaden. Systemet bygger på en diafragmapump som pressar upp vattentrycker till 9 bar. Till pumpen kan det kopplas upp till 20 st dysor)

164
35
anders890:
Någon som har upplevt att det kommer små droppar efter bevattning, trots att det är "antidropp-dysor"? 

593
551
Redfoot:
Har exakt lika dana dysor och ja, mina gör så ibland.
/R

164
35
anders890:
Redfoot skrev:
Har exakt lika dana dysor och ja, mina gör så ibland.
/R

Okej då kanske dom helt enkelt är lite varierande i kvalité :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Är en fjäder med gummiklump i änden som trycks bort av vattnet så inte supertekniskt men gör ändå nytta, någon enstaka droppe kommer ändå men inget jämfört med utan det. :-)

378
479
Svedjemo:
anders890 skrev:
Någon som har upplevt att det kommer små droppar efter bevattning, trots att det är "antidropp-dysor"? 

Samma här. Det droppar olika mycket från mina dysor så det är nog lite varierande kvalité men det är fortfarande bättre än mina föregående dysor.

376
359
a6lex:
anders890 skrev:

Mina från Dusk droppar också, har inte körd dem i terrariet än men misstänker att det bara kommer någon enstaka droppe när de är monterade högre än pumpen.

164
35
anders890:
Jag ska bygga in mitt bevattningssystem i en garderob, jag undrar om det finns några krav på hur vattenbehållaren ska placeras i förhållande till pumpen? När jag köpte Dusk stora regnsystem så följde det med en broschyr med lite tips och anvisningar angående systemet, men den har jag tyvärr slarvat bort! 
Tacksam för svar! 

2966
1648
Hoggaforfan:
anders890 skrev:
Jag ska bygga in mitt bevattningssystem i en garderob, jag undrar om det finns några krav på hur vattenbehållaren ska placeras i förhållande till pumpen? När jag köpte Dusk stora regnsystem så följde det med en broschyr med lite tips och anvisningar angående systemet, men den har jag tyvärr slarvat bort! 
Tacksam för svar! 

Kan bli problem om vattenytan i behållaren är för långt ner i förhållande till pumpen alternativt om pumpen är förlångt ner i förhållande till dysorna, pumpen orkar bara driva vatten en viss höjd, kallas hmax. Men är det en höjdskillnad inom en meter så är det inga problem, över det så testa systemet i duschen om ingen kan svara på det här.

164
35
anders890:
Hoggaforfan skrev:

Kan bli problem om vattenytan i behållaren är för långt ner i förhållande till pumpen alternativt om pumpen är förlångt ner i förhållande till dysorna, pumpen orkar bara driva vatten en viss höjd, kallas hmax. Men är det en höjdskillnad inom en meter så är det inga problem, över det så testa systemet i duschen om ingen kan svara på det här.

Okej, då borde det inte vara några problem. Är nog inte större höjd- skillnad än 50 cm mellan pump och vattenbehållaren. Det jag funderar på är att placera vattenbehållaren under nivån av dysorna för att minska droppandet, idag står behållaren ovanför vilket kanske medför konstant tryck på dom?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild