Reptillagret.se - Varning!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

217
337
MartinJ:
xcotte skrev:
Tycker att det är lite kul det här med att folk tycker att det är säkrare med faktura. Lite intressant när konsumentköplagen stöder kunden lika mycket oavsett betalsätt. Och du kan få pengarna tillbaka in på kontot utan problem.

Må så vara, men du sparar in bra mycket strul med faktura. Du tar ju bort helt risken att behöva tjafsa med konsumentköpslagen, vilket många av oss inte har lust med.

skrev:
Sedan personligen handlar jag från utlandet mycket så är van vid 1-2 månaders leveranstider, så i mitt fall hade jag inte brytt mig om det tog tid. ^^

Det handlar dessvärre inte om vad man är van vid eller ej. Jag köper med glädje saker från andra sidan jorden, som tar 2 månader att levereras. Problemet blir när de utlovar en leveranstid och sedan inte ens är vid närheten av att hålla den, samtidigt som de inte går att få tag på, eller håller en uppdaterat om varför så är fallet. Att inte bry sig om att de inte håller vad de lovar tycker jag personligen är en dålig approach till det stora hela. Det visar ju på något sätt att det är helt ok att göra som de gör, enligt mig.

2052
780
psyjoh:
Samma sak hände mig MartinJ bara det att jag aldrig fick några ordrar hem och det tog dem nästan två månader att meddela det. 

412
419
Hadara:

Tycker det är bra att sånt här kommer fram. jag har varit med om det innan och det är fruktansvärt jobbigt. Ofta beställer man saker för att man faktiskt behöver dom, snarast, inte om en månad eller två... Står det 3-10 dagar eller vad det är på deras sida ska de inte ta längre tid än så. Och riktigt dåligt att inte svara på mail och telefon, ska man ha ett företag får man sköta det också. 

187
221
Moova:

Jag har handlat hos dem vid olika tillfällen under åren utan problem. 

Tycker att en del av er borde läsa igenom den här fliken: 

www.reptillagret.se/leveransinformation-826246787

Citerar: 

"Normalt skickas beställda varor samma dag eller dagen efter, med en leveranstid på ca 1-3 dagar.
Är varan inte lagervara eller tillfälligt slut kan det ta mellan 3-20 dagar innan leveransen skickas.
Observera att vi ej har alla tusentals varor i lager!
Vill du veta om just de varor du vill ha finns i lager, kan du maila, smsa eller ringa oss för lagerstatus!
Om varan skulle vara slut hos vår leverantör kan det ta ytterliggare tid att få hem varan, uppskattningsvis 1-2 veckor.
Delleverans av order kan ske på kunds begäran och medför ytterliggare fraktkostnader för kund."

Och när det står 3-20 dagar så menas det 3-20 ARBETSDAGAR, alltså inga helgdagar inräknade. 

2052
780
psyjoh:
Konstigt att det tog dem nästan två månader att meddela mig det och då var det jag som mailat dem flertalet gånger. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Jag tror i regel folk kan acceptera att leverans tar tid så länge företag går att kontakta och är hjälpsamma. Att man själv ska behöva tjata och krångla för att få köpa saker är inte något som folk orkar, utan då går man hellre till någon annan butik som gör det lättare för en.

2966
1648
Hoggaforfan:
Efter 3½år inom postorder kan jag intyga det att sålänge det finns information så är majoriteten nöjda. En del som inte har tid att vänta makulerar ju sin ålder men vid nästa köp kommer de igen.
Information är sjukt viktigt inom kundservice.

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Makulera sin ålder hade kanske varit något, hur gör man det? ;)

Sist jag beställde från reptillagret (kanske 7 år sedan) tog det ungefär ett halvår att få grejerna och ingen information, verkar ju som att de har ryckt upp sig lite sedan dess i alla fall...

217
337
MartinJ:
Moova skrev:
Jag har handlat hos dem vid olika tillfällen under åren utan problem. 

Tycker att en del av er borde läsa igenom den här fliken: 

www.reptillagret.se/leveransinformation-826246787

Citerar: 

"Normalt skickas beställda varor samma dag eller dagen efter, med en leveranstid på ca 1-3 dagar.
Är varan inte lagervara eller tillfälligt slut kan det ta mellan 3-20 dagar innan leveransen skickas.
Observera att vi ej har alla tusentals varor i lager!
Vill du veta om just de varor du vill ha finns i lager, kan du maila, smsa eller ringa oss för lagerstatus!
Om varan skulle vara slut hos vår leverantör kan det ta ytterliggare tid att få hem varan, uppskattningsvis 1-2 veckor.
Delleverans av order kan ske på kunds begäran och medför ytterliggare fraktkostnader för kund."

Och när det står 3-20 dagar så menas det 3-20 ARBETSDAGAR, alltså inga helgdagar inräknade. 

Och jag tycker att en del borde läsa tidigare inlägg ;)
Det är ju inte så mycket att det tar tid när saker inte finns i lager (det är ju givet och totalt omöjligt att komma runt), som det är brist på information och orderuppdateringar om när sakerna inte finns, tillsammans med en icke-existerande kundtjänst (inga svar på mail osv.) Om man sedan läser denna tråd så är det ju uppenbart att de 20 ARBETSDAGARNA inte heller följs, tyvärr.

34
15
Noob72:
Beställde förra veckan, allt fanns på lager. Swishade och sen helt dött. Tänker lite att det varit jul, men man får inget svar på mail. Ingen orderuppdatering heller. Känns lovande efter man läst denna tråd
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild