Frågor och svar om Skäggagamer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 13

30
0
Kapten_Kroon:

Funderar fan på att bygga ett bytt bara för det, med stor öppning och med enkel lucka man öppnar. 
Kollat på dom där exxo terra och dom ser fräsiga ut men kostar ju en slant. 

Vill ha det som är lite mer designat tror jag..

223
6
Susanne:

ExoTerra är snygga men ack vilka problem jag haft med dessa glasväggar. Dels ser de sin spegelbild hela tiden och tror att det är en annan ödla där, vilket ju är onödig stress, och det är hopplöst att försöka täcka sidorna då det är jättesvårt att hänga upp nåt på glas. Har 2 exoterra, men det jag ska skaffa nu blir ett rejält byggt i trä. Inga mer ExoTerra för min del. :)

30
0
Kapten_Kroon:

Jag tänker lika dant med mitt, för det räcker väl gott och väl med en glas sida? Resten kan ju va stängt tänker jag. Gick in och kollade och hittade ett terrarie byggt med böjda dusch dörrar som en glas sida sen plåtskåp svetsat för att passa. Verkar ju vettigt! Funderar på liknande lösning faktiskt, hittade billiga på blocket med, och lite stål eller rostfritt styr man ju billigt av nån polare. =)

456
202
isdrake:

Ett annat problem med Exo terra är väl att dom inte har tillräckligt stora terrarium för skäggagamer eller? Någon som har koll på hur stor deras största modell är?

Det kan ju vara lite halvt svårt att hitta frabrikstillverkade terrarium som ät rillräckligt stora.

30
0
Kapten_Kroon:

Är inte största 120x60x60? 

Nej det va 120x45x45..

456
202
isdrake:

Okej men då är deras största hälften så stor mot vad dom bör ha så ingen idé att fortsätta kolla på dem.

Dom enda färdiga terrariumen jag kan komma på i den storleken är antingen Herpteks största eller näststörsta modell (herptek.com) samt  största eller näststörsta av modellen som säljs här www.pwss.se/home.php?cat=134&sort=orderby&sort_direction=0&page=2

Herptek gör riktigt schysta plastterrarium som tyvärr är svindyra och glasterrarium i den storleken är plågsamma att flytta. :P

Billigast blir att bygga själv. :) 

30
0
Kapten_Kroon:

Får helt enkelt gå lös med ett bygge då! För detta jag har nu kommer jag bli vansinnig på snart! =P
Frågan är om man ska köra med en stilig sommarstuge ruta kanske, med spröjs och hela kittet till lucka. Lite annorlunda! =P

456
202
isdrake:

Är det inte smidigare men vanligt skjutglas? 

30
0
Kapten_Kroon:

Jo, men inte lika snyggt! =P

Nu jävlar blev det en ny upplevelse här! Skulle fukta blomman lite med sprayflaskan, då springer den lille fram och kör huvudet rakt i en sten som står neranför och börjar dricka som en dåre! =) 

30
0
Kapten_Kroon:

Jag har sett att min står med munnen öppen lite då och då, antingen när den ligger på värmeplatsen eller när den sitter högt i sitt träd. Är det någon grej dom har för sig eller har det slagit slint för min? =P
Är det samma beteende som krokodiler som solar eller? 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 13
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild