Allmänt trevlig tråd med bilder och prat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

63
158
NEDreptiles:
Tjena gott folk (finns säker nån liknade tråd) men tänkte ändå starta en allmänt trevlig tråd där alla kan lägga upp bilder på sina djur och snacka och bara ha det allmänt trevligt för trotts allt så har vi denna fantastiska hobby gemensamt! :)

Så tänkte starta denna tråd med några trevliga bilder :)

181
110
Stina:
Mkt fina bilder :-)

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Min hobby inom hobbyn ligger främst inom fältherpningen just nu.

Fler som lägger sin fritid på att prassla löv under fötterna, prata med ormarna och känna sig som en svensk lame version av Steve Irwin?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Kul initiativ!

Jag har alltid gillat herptiler. Mitt intresse är främst inom groddjur(och då framförallt paddor) och ödlor. Sen jag blev med i SmHF och skaffat en vettig kamera så har mitt intresse för fältherping kommit tillbaka och att våren är här gör ju inte saken sämre!

Bifogar en huggorm som hittades förra helgen:

Samt en utav mina agapaddor:

63
158
NEDreptiles:
Fantastiska bilder! Hur är det har huggormen kommit fram nu  för jag skulle älska att få se dom i naturen och få ta kort på nån :)

590
365
SweBoa:

590
365
SweBoa:

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:
Huggormarna har varit vakna sen i februari på vissa håll, jag hittade min första 8 mars, men hade inte varit ute något innan dess heller.

Hittade 13 stycken idag när jag var ute och då låg ändå inte alla dom "gamla vanliga" på sitt ställe, var bara 1 där det vanligtvis finns 5. 

63
158
NEDreptiles:
Åh gud va härligt, jag letade i sommar utan något fynd så nån som kan tipsa om vars man kan få syn på dom?  

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Såg att du bor i Västerbotten, har ingen aning om vars man hittar dom där. Mitt tips är att gå med i Norrlands herpetologiska förening och följa med dom ut på exkursioner, eller knyta lite kontakter med medlemmar i närheten av där du bor så du kanske kan få följa med någon ut. 

www.nhf.se/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild