Vad för ödla kan bo i denna lilla burk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

51
5
Tezza:
Dom verkar lätta o inte för små heller jätte rara. Längtar tills den dag de flyttar in sån

148
116
Ella:
Well, vill du ha några ödlor som knappt syns så är vipergecko en av de bästa kandidaterna :)! Många av de mindre marklevande geckosarna är tyvärr knappt framme. Och skulle inte rekommendera att du stoppar i något som är "max 20cm" ifall du inte vill ha ångest senare att ödlan bor för litet :)!

16
11
thonybj:
Har själv Vipergecko och visst är det en nattaktiv ödla, men man ser dem lite då och då. Kan till och med ligga framme på någon stock dagtid och de är otroligt charmiga. 

81
113
Henriette:
Trädlevande i ett terrarium som är 36 cm högt, nej.. Inte ok. 

293
354
Dynamitella:

Tänker mig att en liten grupp jungrugeckos skulle passa bra. Lätt att inreda med mycket regnskogsväxter och låta det växa vilt, släppa in 2-3 jungfrur, mat och njut av utsikten.

Skulle dock inte stoppa in större djur än så, och 37 cm högt är för lågt för trädlevande egentligen, så det ska inredas korrekt även vid små jungfrur.

343
119
Salig:
Tropiocolotes tripolitanus? De är i och för sig väldigt små, men du kan ha en grupp där i utan problem. :) Lättsköttare ödla får man leta efter :) Ökenlevande dock, så substratet bör väl bytas.

81
113
Henriette:
Jo precis, skulle väl vara jungfrugeckos då :) Men inget större.. 

429
254
JACLAR123:
Ja, jungfrugecko är sjukt charmiga. :D
Det kan kanske vara så att någon skickar jungfrugecko vid väder. Eftersom du inte kan ta dig själv till mässor. Där kan du ha liksom 5-7 st jungfrugecko som kvittrar till varandra på kvällarn. Riktigt enkla ödlor som äter desutom CDG.

104
29
Amandarinen:

JACLAR123, Menar du på fullaste allvar att någon tänkt tanken att skicka djur på posten? Senast jag tittade var det inte tillåtet iallafall. Undantag är väl isåfall: Bin, fältsyrsor, blodiglar och silkesmaskar osv.

Nu vet jag inte om jag fattade dig rätt men det verkade som att du la upp för det när du skrev skickar jungfrugecko vid väder.

429
254
JACLAR123:
Skulle kanske funka vid heatpack. Säljaren måste ha tillsånd att skicka förstås. Men det är tåliga gecko och jag tror inte det skulle vara några problem att skicka vid väder.

Dock så är det bara en tanke och åsikt. Och jag hoppas ni förstår mig rätt. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild