Incubator (äggkläckning)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

146
85
Lovet:
Jag tänkte att man borde kunna utnyttja golvvärmen i badrummet för ägggkläckning. Håller just nu att provar på lite olika temperaturer för att se hur det blir i burken och de gånger jag har tittat då verkar den hålla sig jämn och bra. (har vanligtvis lock på burken men tog av det för att få en bättre bild) 

Någon som har provat detta eller har någon åsikt om det?

94
21
jespercarlssoon:
psyjoh skrev:

Vilket menar du?

kläckaren som va billig,haha

94
21
jespercarlssoon:
Lovet skrev:
Jag tänkte att man borde kunna utnyttja golvvärmen i badrummet för ägggkläckning. Håller just nu att provar på lite olika temperaturer för att se hur det blir i burken och de gånger jag har tittat då verkar den hålla sig jämn och bra. (har vanligtvis lock på burken men tog av det för att få en bättre bild) 

Någon som har provat detta eller har någon åsikt om det?

fyndigt! ser bra ut =)

2052
780
psyjoh:
jespercarlssoon skrev:

kläckaren som va billig,haha

Det enda jag köpte var doppvärmaren. Resten hade jag hemma och fick dörmed en extremt billig kläckare ;)
Det enda du behöver är en plastlåda, doppvärmare och något att ställa ägglådorna på i plastlådan typ tegelsten eller en mindre plastlåda etc.

496
213
David:
Har kläckt snokägg några gånger, trynsnok o mjölksnok. Har använt värmematta i en frigolitlåda styrd med termostat. Äggen har jag i liten braplastlåda med vermeculite. Har testat både med gladapack och braplastlock med små lufthål i. 
Utmaningen har mest varit att undvika kondensdroppar på äggen. 

2052
780
psyjoh:
Jag brukar vika bitar från toarullar över äggen som samlar kondensen som droppar. Byter dem efterhand som de blir för blöta. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild