Incubator (äggkläckning)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

2052
780
psyjoh:
Curtus det har jag oxå gjort med mina jungfruägg. I somras låg de på ljusrampen, den släcktes dock på natten. Men de kläcktes ändå :)

34
29
Olmen:
Jag kör substratlöst i matlådor från ikea www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40131909/ och S.I.M-boxar www.simcontainer.com/gallery.html

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Precis Curtus, många reptilägg verkar mycket tåligare än vad man skulle kunna tro :) Även jag kläckte mina första ägg i en låda ovanpå mitt akvarium (på rampen) .. Verkar vara många som börjat där :D och ölkyl var populärt såg jag, bra då kan jag få lite tips sen när det är dags! 

2052
780
psyjoh:
Jpson glömde att lägga upp lite bilder från min kläckare. La bara upp en precis när jag plockade äggen. Men här kommer lite om det blir aktuellt för dig. 
Börja med en stor plastlåda/akvarie. 

2052
780
psyjoh:
Sen behöver du en doppvärmare. 

2052
780
psyjoh:
Fyll vatten och ställ in tempen på doppvärmaren. Satte en tejpbit när jag fått önskad temp så jag visste vilken vattennivå det skulle vara om det dunstade eller om temperaturen steg för mkt. 

2052
780
psyjoh:
Tegelstenar att sätta ägglådorna på. Vattennivån var ungefär till överkanten på dem. 

2052
780
psyjoh:
Ägglådor med vermiculite. Hade analoga hygrometrar, fast så länge du ser kondens i locket så behöver man inte bekymra sig om det. Hade även en digital temp utanför lådan för att lätt kunna kolla tempen. 

94
21
jespercarlssoon:
psyjoh skrev:
Fyra ägg har börjat kläckas. Här är en bild på två. Funkar bra med en simpel kläckare som gick på under 300kr totalt :)

Får man fråga vart du beställde/köpte ifrån =) 

vet att det var länge sen tråden gjordes men fråar iaf

2052
780
psyjoh:
jespercarlssoon skrev:

Får man fråga vart du beställde/köpte ifrån =) 

vet att det var länge sen tråden gjordes men fråar iaf

Vilket menar du?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild