Incubator (äggkläckning)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Hemmabygge är det bästa då alla man köper är på tok för små för massa pytonägg :)

Jag ska påbörja ett projekt framöver då jag ska bygga en kläckare av en gammal ölkyl :) Skapar säkert en forumtråd när det är dags att börja! 

125
183
Redfoottortoise:
Snygg kläckare Jonas ! Jag gillar din lösning med skjut-listerna... Nu får jag påbörja ett nytt projekt jag också, för det är jobbigt att behöva lyfta på mitt lock varje gång man ska in i kläckaren ?

Ölkyl låter spännade, hur ska man kunna toppa det ? ;-) 

444
153
jpson67:
Ska väl kanske tillägga att vi har ett par lekande skäggisar, är det annorlunda att ta hand om dessa äggen jämfört med ormar tex?

2052
780
psyjoh:
Skäggisägg har jag på kläckning nu. Gäller bara att hålla koll på luftfuktighet och temp, sedan sköter det sig  själv. Viktigt är att ej vända dem utan de måste ligga på det hållet honan grävde ner dem på. Vet dock inte hur många timmar det tar innan embryot fäster sig.

444
153
jpson67:
Vad märker du äggen med då? Så man lägger dom rätt, hur ser din kläckanläggning ut?

2052
780
psyjoh:
En sak jag undrade nu när vi snackar kläckare. Har läst på utländska forum att de får högre kläckningsantal med perlite istället för vermiculit, nån som vet nåt om detta?

2052
780
psyjoh:
Jag ritade ett sträck med en tuschpenna. Kan ta bild på kläckaren när jag kommer hem från jobb. 

444
153
jpson67:
psyjoh skrev:
Jag ritade ett sträck med en tuschpenna. Kan ta bild på kläckaren när jag kommer hem från jobb. 

Vore super bra och kul att se.

2052
780
psyjoh:
Hittade en bild som är tagen uppifrån. 

2052
780
psyjoh:
Alla äggen packades om i mindre burkar så de fick plats och myggnät över. När jag märkte att det droppade på äggen så vek jag toarullar över som tog emot dropparna. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild