Visste ni detta om grön leguan.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 13

1159
626
Temla:
Ett paradis! Såå kul att titta på dom här videorna! 

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Ja tänk den som kunde ha djuren ute större delen av året istället för att ha på TOK för små burkar åt dem inomhus (Ja vissa har ju mindre än andra... men ni fattar)

Vore ju jäkligt smidigt iallafall :P Framförallt om man bodde i en miljö som liknar de som ödlorna man har bor i :P

903
510
Evanjeline:
hade varit väldigt kul. Dock så borde man väl i alla fall kunna ha dem ute så på sommaren?  Eller luftfuktigheten blir för låg?

Medlem i SHF
537
750
Patch:

I sverige så tror jag nog fuktigheten blir för låg för leguaner... iallafall för att kunna ha dem ute längre stunder :)

Men är övertygad om att solen de dagarna de är som bäst väder gör mer nytta än skada :)

2052
780
psyjoh:
Luftfuktigheten brukar vara relativt hög på sommaren. Iaf här i nordvästra Skåne. Kanske inte passar till en leguan men vi mäter allt mellan 60-80 en varm sommardag. 

Medlem i SHF
537
750
Patch:

I somras hade vi kanske 40-45% här när de va som varmast... och de är på tok för lågt

Har mina sköldpaddor ute hela sommaren så har rätt ok kolla här iallafall :) 
Men även 60 är ju lågt när de kommer till leguaner kan jag ju tycka

903
510
Evanjeline:
Man kan ju alltid anlägga någon form av damm och växtlighet som höjer det. Blir jobbigt att hålla rent, men jag tror det går. Nu bor jag visserligen precis bredvid ett träsk, det går tillochmed in på tomten, så det är ju vad jag utgår från. Här är luftfuktigheten jätttehög under hela sommaren även om det varit torrt och varmt.

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
Det tråkiga är väl att vi har rätt så korta somrar, så då kan det kanske ta emot lite att bygga något sådant när det inte kan användas till större delen av året. Men visst går det! :)

Alltid kul med människor som lägger ner mycket tid, kraft och pengar på sina djur.

903
510
Evanjeline:
Man kan ju alltid göra det som en del av sin trädgård. Många spenderar ju väldigt mycket tid på blommor och växter som bara är där över sommaren oftast. Man borde ju dessutom kunna ha ett litet växthus som gör att de kan stanna där längre, även om det såklart blir ganska så lite tid jämnfört med i varmare land.

Medlem i SHF
537
750
Patch:
Ett växthus med "glas" som släpper genom UV vore ju optimalt! och med extra värme kan man öka upp utomhus tiden ganska rejält :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 13
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild