Crested gecko, ögonfransgecko äter inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

741
681
Binks:
Jag har även hört från uppfödare och läst att de funkar utmärkt att ha 2st i ett 45x45x60.
Sen kollar man med L80 så är även de bra inom ramarna för vad som funkar.

Såklart de är bra om det är större, men de är inte heller för litet.

2
0
Geckonest:
Är båda nya i terrariet och har de hittills alltid bott själva? Matvägran, eller näst därtill är inte ovanligt vid miljöombyten, det kan ta en liten stund för dem att acklimatisera sig. Jag tror att du kan ha lite is i magen och hålla koll på dina djur. Vi vet ju att man kan hålla flera individer i samma terrarie framgångsrikt, men de är individer och det funkar inte alltid. Kommer de inte igång med ätandet inom snar tid eller börjar tappa signifikant i vikt, så tycker jag helt enkelt att du skall separera dem och se om det blir bättre.

Man kan nog inte räkna med att det funkar från dag ett.

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
45x45x60 kan mycket väl funka för ett par vuxna cresteds, inget alls fel i det utrymmet, men märker man att de inte funkar ihop får man ju separera dom, men det får man ju göra även om de bor i 90x45x90 och bråkar.

Absolut inget fel utrymmesmässigt att ha ett par i 45x45x60 så länge de funkar ihop.

9
3
Tina91:
Nu har allting blivit bra båda äter som vanligt och dom brukar nästan alltid vara på samma ställe ( sitta bredvid varandra och så ) så nu är allting lugnt!

242
30
Blues:

45x45x60 funkar utmärkt till ett par vuxna crested!

2
0
Geckonest:
Tina91 skrev:
Nu har allting blivit bra båda äter som vanligt och dom brukar nästan alltid vara på samma ställe ( sitta bredvid varandra och så ) så nu är allting lugnt!

Skönt att höra!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild