Crested gecko, ögonfransgecko äter inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

9
3
Tina91:
Jag har precis satt ihop mina två crested gecko honor för bara kanske en vecka sen och det har gått bra dom har inte bråkat eller slåss eller något sådant men min första som alltid har varit ganska nyfiken och kommit fram till glaset ibland och tittat på en om man är i rummet och ätit som en galning både cgd ( pangea ) och syrso, min den nyaste av dom har suttit i karantän men har också ätit och mått bra... Men nu när jag satt ihop dom så har ingen av dom iprincip rört cdg ( det har gått en vecka ungefär ), dom har ätit någon mjölmask och min ena åt en syrsa. min första har slutat att vara som förut och igår låg hon i sin stock efter att jag hade gått och lagt mig till och med ( klockan var runt halv tolv ) hon brukar alltid vara snabb att komma fram när terrariumet släcks så jag undrar varför äter ingen av dom äter sin cgd och varför har min ena blivit så blygg och försiktig?

903
510
Evanjeline:
Mycket möjligt att de inte trivs tillsammans. De kan också helt enkelt inte vant sig vid varandra än och är osäkra. Men du är säker på att de inte har bråkat? Antingen sepererar du dem nu och ser om det blir bättre så vet du i alla fall varför, eller så håller du noga koll och ser om det blir bättre. Om det inte är bättre om en vecka eller två hade jag sepererat dem, kanske tidigare om de inte äter ordentligt. Har du två matplatser? Det kan också hjälpa.

9
3
Tina91:
Ja dom har ju suttit bredvid varandra och varit i samma stock och nästan legat på varandra och jag har inte sett eller hört att dom har slåss. Det finns två olika matskålar med två olika smaker i 

903
510
Evanjeline:
Om det är ett bra gömställe kan de sitta bredvid varandra endå, så det är inte en garanti för att de är ok med varandra. Nu vet jag ju inte hur terrariet ser ut, men många bra gömställen och mer än en matplats. Förhoppningsvis är de bara osäkra på varandra änsålänge.

9
3
Tina91:
Det finns många gömställen både stockar och växter men tycker du att jag bara ska vänta och se om någon går och äter och att dom kommer lösa det här själva eller...

903
510
Evanjeline:
Det är alltid svårt att säga ja eller nej i en sådan situation när jag inte oserverat djuren själv. För det första tycker jag du ska vänta tills fler svarat, det finns mycket duktigare folk här på crested än mig. En annan sak hur stort är terrariet, och är båda ödlorna ungefär samma storlek?

9
3
Tina91:
Terrariumet är 45x45x60 och någon sa att det skulle gå bra att ha två i det men jag ska köpa ett nytt som är 60x45x60 i december så dom får mera plats. Ja dom är i ungefär samma storlek den ena väger nog 38 gram och den andra runt 39-40 gram 

903
510
Evanjeline:
Det låter i alla fall som om alla förutsättningar för att de ska fungera finns. Glad att se att du också haft honan i karantän. Vi får se senare idag om fler svarar och vad de säger.

181
110
Stina:
Jag hoppas innerligt att det inte är 2 adulta crested personen låtit dig tro att det är ok att ha i ett 45x45x60-terra. Om så har personen inte koll/talat sanning. 1 adult i 45x45x60 är ganska ok.  

9
3
Tina91:
Jo det är två vuxna honor och personen sa att hon brukade ha det och sen så har det stått på lite olika sidor att det räcker men tycker att det är lite för litet och att jag ska skaffa ett som är 60x45x60
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild