Dvalande pacman?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Alltid tråkigt att läsa om folks djur som inte mår bra, håller tummarna att det löser sig framöver!

När jag ska skaffa ett nytt djur brukar jag aldrig lita blint på 1 skötselråd skrivet av 1 person, utan jag försöker alltid hitta information från olika källor. På så sätt ser man om informationen stämmer eller man kan plocka lite från båda/alla skötselråden, bara ett tips för framtiden :) Jag försöker också hitta seriösa personer som haft arten jag tänker skaffa, personliga erfarenheter från en art är ovärderliga och oftast bättre än dom flesta skötselråd som finns skrivna, personliga kontakter är en viktig del inom hobbyn för mig! :)

Som sagt, hoppas verkligen det löser sig med grodan, tyvärr så är det ofta så att det är dom tråkiga erfarenheterna man lär sig mest av, man gör aldrig om samma misstag 2 gånger i rad iaf :P

232
95
anamidnatt:

Som sagt, det är inte mitt djur och de som äger den är inte reptilnördar till 100% Sen kan jag ju inte mycket om grodor heller  och har inte direkt tänkt på att kolla upp mer om dem då jag inte själv äger en. Men ja, jag vet vad du menar Jonas_. :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Nej jag förstår dig absolut och var inte riktit till dig personligen xcotte :) Mer lite allmäna råd till nya-herpare & sånt som kan vara bra att tänka på. 

Jag förstår faktiskt folk som har reptiler men samtidigt inte är riktigt så intresserade som vi på terrariedjur.se, deras hela vardag kretsar inte kring reptiler..märkligt haha :P

2966
1648
Hoggaforfan:
xcotte: Har du skickat PM till författaren eller anders?

232
95
anamidnatt:
Har skrivit till anders att han bör läsa denna tråden, men inte fått något svar alls, än.

2966
1648
Hoggaforfan:
Oki jag skickade till honom med nu. Han kan ju ha missat ditt mess eller bara glömt svara. Händer ganska ofta han glömmer det :-P

268
19
Iguania:
Tror han är utomlands nu om jag inte minns fel, så ni får nog höra med en annan admin eller helt enkelt vänta ett tag :P

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Anders har semester & är utomlands, har skickat ett par meddelanden jag med som väntar på svar & gjort så sista 1,5 veckan :) Han löser det säkert så fort han är tillbaka från resan! :)

232
95
anamidnatt:

Update:

Grodan avlivades idag då buken var fylld med vätska(han såg ut som en vattenballong), troligen pga att magsystemet inte längre fungerade som det skulle.

Så, kids, glöm inte vitaminerna och kalket, annars kan det sluta illa.

Ordentliga skötselråd som har mer korrekt information här på sidan kanske hade kunnat hjälpa andra undvika detta med.

2966
1648
Hoggaforfan:
Usch vad trist :-(
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild