Nybörjargroda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

31
6
guppytjej:
ja det är ju inte ett år jag varit på mässorna utan många år jag varit på båda (en på våren en på hösten) o ja jag kollar alla borden, mycket folk o bökigt o komam fram ja det är det men med tålamod brukar det funka bra att få se allt.

o som sagt det är EN gång de har funnits just klockgrdor nån utländsk kille som hade dem då o i olika färger men just då hade vi inget hem ordnat åt dem så därför köpte jag inga då (det var i våras).

Annars har de aldrig funnits några bara andra arter grodor (tex pacman brukar alltid finnas).

264
125
Bildpunkt:
Jag tror att största anledningen till att du inte sett dem är för att många affärer görs redan innan mässan. Och sen är det vissa arter som brukar ta slut redan första halvtimmen. Det gäller för mässor överlag, och jag har inte varit på mässan just i Norrköping.

Men ett tips är att lägga upp en köpesannons och skriva att ni vill hämta djuren på mässan så är chansen större att ni kommer hem med de djuren ni vill ha. :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Orientaliska klockgrodor är bland de vanligaste arterna. Jag brukar se dem på de flesta mässorna jag går på. Det har funnits på expo syd de senaste 3 åren vad jag vet. Vi hade 40-45st klockgrodor till salu på terrariedjur.se's bord förrförra året :)

Är du orolig att det inte ska finnas så gör du helt enkelt så att du ringer till de utställarna som kommer att komma till mässan och förbokar djur.

Andra alternativ till klockgrodor är ju diverse olika lövgrodor, pacmans eller kanske rentav paddor som exempelvis Amietophrynus regularis (Vet att Värnamoo zoo har dessa). Nackdelen är väl just att dessa är nattaktiva, och förmodligen inte alls lika roliga för ett barn. Sedan kan en del lövgrodor låta rätt högt, framförallt korallfingergrodor.

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Köp bara inte av tjeckerna, totalt meningslöst. Klockgrodor är säkert kul, annars tomatgrodor. De är både snygga och rätt "aktiva" för att vara grodor har jag för mig.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild