Sydamerikansk salamander

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:

Det är nog ingen som tvivlar på att det finns sydamerikanska salamandrar men frågan var om det fanns någon art som var mer eller mindre vanlig. 

Tropiska salamandrar exporteras överhuvudtaget väldigt sällan av flera orsaker, de är ofta skyddade, generellt svåra att hitta, marknaden är liten och kanske mest relevant för hobbyisten är att de allt som oftast dör inom ett par månader - även för de med mycket erfarenhet av lunglösa salamandrar. Det är väldigt sällan man ser några tropiska salamandrar till salu, sydamerikanska arter vet jag inte om jag sett överhuvudtaget. Fångenskapsuppfödda tropiska salamandrar har jag nog aldrig sett någon annons på heller, det har fötts upp ett fåtal tropiska arter (bra kontakter och mycket tålamod är det som gäller om man ska få tag på dem) men så vitt jag vet ingen från Sydamerika (möjligt att det har hänt, men "vanliga" kan man hur som helst inte kalla dem). 

Trevlig bok för övrigt men mycket har hänt de senaste 50 åren och det finns betydligt fler arter beskrivna idag.

2966
1648
Hoggaforfan:
Jo, det var ju den biten att få tag i dem med. Och de ska ju vara uppfödda i fångenskap.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild