Anmäla ett företag?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

109
25
Dark_Shadow:
Jag var och städade på ett företag idag och de hade ett terrarium där som jag sneglade på medan jag städade och jag ville bara gå hem och gråta. I terrariet, som jag uppskattar är ca 110cm långt, 50-60cm djupt och kring 100-110cm högt var det 6 ormar. 4 fullvuxna majsormar, en liten majsorm och en kp!
Terrariet var fullt med gammalt öms, inga gömställen och skitigt vatten i skålen.
Det enda som kan kallas inredning var en pinne som stod rakt upp i terrariet som jag antar skulle hjälpa dem att krypa upp på en liten hylla i bakstycket uppe vid lampan.
Den lilla majsormen är det som verkligen ville få mig att gå hem. Tunn som ett finger och skinnet på den ser hemkt ut. Ser ut som om hela ormen blivit torkad och från vad jag såg så såg hen mest trekantig ut i formen. Trodde först den var död tills den rörde på sig!
Enligt hon jag jobbade med som har städat där förut så kommer bara en person varannan vecka och sköter om dem.

Ursäkta för språket men vad FAN ska ett företag ha djur om dem inte kan sköta om dem på riktigt?!

Jag har då tänkt anmäla företaget och visst kan man göra en anonym anmälan hos läns? Och vad tycker ni jag ska skriva i anmälan. För jag har aldrig gjort en anmälan och jag vill ha lite hjälp och råd.

2966
1648
Hoggaforfan:
Ja du kan anmäla anonymt. Ring in för allmänna handlingar såsom email måste enligt lag sparas på myndigheter.
Säg vad du skriver här, svårare än så är det inte. :-)

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Fråga om du kan få köpa/ ta hem dom? :D Anmäl sedan företaget, tänker bara på att om man anmäler dom så vet man inte heller var ormarna hamnar

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Tragiskt förövrigt. Vad är det för ett företag?

109
25
Dark_Shadow:
Det är ett dataföretag så de har ingenting med djur att göra från första början

305
147
HenkePetersson:
AlekseyKrupnik skrev:
Fråga om du kan få köpa/ ta hem dom? :D Anmäl sedan företaget, tänker bara på att om man anmäler dom så vet man inte heller var ormarna hamnar

Jo men om det nu är så illa som Dark_shadow skriver, kan dom ju knappast hamna på ett värre ställe, troligtvis kommer myndigheterna att beslagta djuren, dom som anses vara utanför räddning kommer troligtvis avlivas, resterande kommer att hamna hos en representant som finns uppskriven på deras kontaktlista över personer som tar hand om djur som hamnat hos ägare som missköter djuren. Har själv varit representant så djuren får det definitivt bättre, då det krävs kvalifikationsprov för att överhuvudtaget få vara med på listan. Listan är indelad i sektioner som sträcker sig över hund/katt/fågel/reptil/amfibie/smådjur och fisk. Sen om detta finns i varje komun vet jag ej men innom Hallands län finns dessa listor verksamma.

1275
1725
Falk:
Ta bilder om  du ska anmäla och visa också upp dom vid själva anmälan.

109
25
Dark_Shadow:
Jag har tagit bilder. Men kvaliten är väl inte den bästa

109
25
Dark_Shadow:

109
25
Dark_Shadow:
Så här har det då sett ut hela veckan. På nedersta bilden bredvid skålen är den lilla magra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild