Hur väcktes ditt intresse för terrariedjur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

232
95
anamidnatt:
Hittade till och med en gammal bild idag :) 

239
197
Danpss:
Tack vare Steve Irwing. Missade inte ett program han gjorde :D

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Kul bild xcotte, ska se om jag hittar någon på mig själv när jag var liten att dela med mig utav sen med :)

14
10
battman:
Har alltid sedan barns ben haft akvarium både sötvatten och saltvatten, hade även under en tid en lokal med ca 70-80 burkar av varierande storlek för uppfödning av fisk.
Flyttade sedan till Dalarna från Stockholm och la då ner akvaristiken några år, men blev sugen igen på lite Discus så jag inhandlade ett 800 liters akvarium.
Vårat hus är från mitten av 1800 talet så när jag hade fyllt det med vatten så sprack fram rutan med ett förödande resultat både för akvarie intresset och golvet.
Sambon sa ifrån "inga mer akvarier i detta hus PUNKT".
Så efter något år så såg jag en annons på en Australiensisk vatten ödla, så den införskaffades till stor glädje och sen har det bara blivit flera arter. :)

83
44
Michael_B:
Jag hade rätt lika uppväxt som Lunastik, det var plastormar och plastkrokodiler i överflöd vet jag. Varenda marknad som vi var på så blev det någon ting. Min mor höll på att bli galen på mig när jag kom hem med en massa konstiga djur,nyckelpigor i blomkrukorna, en stor gräshög mitt på golvet i mitt sovrum som det bodde gräshoppor i, (lösa) och en och annan snok och kopparödla. Men när jag kom hem med en svart huggorm så blev det stopp, jag fick ha den ute i en låda men gick tillbaka med den där jag hittade den. Under min uppväxt har det alltid funnits djur med i bilden, men inga reptiler efter som alla som man vart i hopp med har haft ormfobi m m. För nått år sen så blev jag själv och mina barn var stora så då slog jag till och köpte en boa. Sen träffade jag en tjej som inte var så rädd och hon hade 2 hundar. Nu har vi två ormar, 4 hundar, 2 kaniner 2 dvärgpapegojor och 5 nymfparakiter så det känns som vi lever på ett zoo :) .

274
148
Flosker:
Vet inte när intresse för reptiler kom. Men kryp var jag intresserad av som liten. Bilden är tagen sommaren 1966 på Öland då jag letar mask och myror under stenar. 

305
151
SunshineGeckos:
Som barn växte jag halva tiden upp på landet. 
Skogen var min tillflyktsort, och där iakttog jag alla djur jag kunde hitta. Ödlor var min favorit, och jag hade dom även i en burk, men hur mycket jag än ville behålla dom, såg visste jag ju att jag inte fick, och släppte motvilligt tillbaka dom.
Nu flera är senare är djur intresset fortfarande enormt, och när jag började läsa på om geckos  så blev jag fast på riktigt!

2966
1648
Hoggaforfan:
Jag kopierar min presentation :-)

Sysslat med hundar i ca 25 år så fokus har varit där men:
"Jag var inte alls särskilt intresserad av terrariedjur innan men då kompisen samlar på ormar och spindlar så har ett litet intresse väcks. Det har inte blivigt bättre då jag jobbar ideellt på Blekinge Exotiska Värld.

Först tänkte jag mig en sköldpadda tills Jonas Wahlström guidade mig på sin anläggning och jag fick se en Phyllomedusa Sauvagii. Det sötaste jag sett!
Så nu är jag grodförälskad."

57
42
Lunatisk:
Vad trevligt att läsa allas små berättelser och få se bilder! 

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Min familj har alltid haft ett stort intresse för djur.

Jag har letat grodor, ormar, ödlor och salamandrar sen så länge jag kan minnas :)

Tog hade om skadade djur när jag va liten bla ekorrar och kråkfåglar med stöd av mina föräldrar
Fick mitt första egna djur när jag va 9 (ett marsvin) och sen en hund av morfar när jag va 10 

Började med reptiler på riktigt när jag va 13-14 med en vattenagam... och på den vägen är det :)

Och nu lite drygt 20 år senare är det fortfarande mitt största intresse!  

Även om mitt största intresse nu är Varaner och landsköldpaddor så har jag haft de mesta inom hobbyn (på gott och ont)

Rolig tråd... och betydligt äldre än jag trodde när den dök upp under aktuella trådar! 

Mvh Alex

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild