Mäta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

1685
794
fluffis:
peter54 och bushman:

Jag tycker båda era metoder låter bra, speciellt om man inte har ormar som ringlar ihop sig alltid :) Jag har försökt med den metoden mot rutan men fastän jag ibland har stått och studerat ormarna en stund så händer det tyvärr inte att de ligger såpass raka att jag får en uppfattning. Jag antar att det är likadant med appen att den hanterar en rak sträcka?

60
40
bushman:
Nej. Appen behöver inte en rak sträcka. Ormen kan ligga hur den vill. Enda kravet är att ormen ligger stilla. Appen "ritar in" längden på ormen/repet/kabelen/ödlan osv... Så brukar det objektet du har lagt inn som referens och räknar ut hur lång ormen/ödlan osv är

1685
794
fluffis:
Det låter rätt coolt. Det kommer jag kanske testa nån gång om jag någonsin får en orm att ligga still :D

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Att kolla när ormen ligger framme vid rutan fungerar ganska bra för uppskattning... förutsatt att ormen är framme vid rutan. En del av mina går att mäta med den metoden medans andra inte rör sig framme vid rutan när någon är i rummet :)

60
40
bushman:
klarade inte att lägga in bilder här, så la et par eksempelbilder på hur den fungerar i en av mina album. 

270
80
Mjos:
Haha det finns fasen appar till allt :)   Tackar för tipset ifall jag nu skulle skaffa orm.. Annars kanske man kan mäta annat med den?  :D 

104
11
_kim_:
Den appen finns bara till Apple eller ?

//Kim

60
40
bushman:
Vet inte. Tror den er kompatibel med div. system. Men har aldrig hatt något annat än iPhone, så är inte säker.

2052
780
psyjoh:
Den appen finns endast till ios. Finns dock liknande appar, även mer avancerade för arkitekter som man kan använda på samma sätt, för andra operativsystem som android t.ex.

2052
780
psyjoh:
Sök på mäta eller liknande så hittar ni säkert något...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild